Na tekst
slovozakona

Zakon o posebnom porezu na motorna vozila

Izmjene: NN 127/2017

Izmjene i dopune, NN 127/2017. Nastali tekst vrijedio od 1. siječnja 2018. do 31. prosinca 2019.

Ovim je aktom izmijenjeno 7 članaka.

Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.

Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.

Tekst prije ovoga akta · Tekst nakon njega · Važeći tekst

Članak 12. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta

Prodajna cijena u kn %
0,00 do 100.000,00 1
100.000,01 do 150.000,00 2
150.000,01 do 200.000,00 4
200.000,01 do 250.000,00 6
250.000,01 do 300.000,00 7
300.000,01 do 350.000,00 8
350.000,01 do 400.000,00 9
400.000,01 do 500.000,00 15
500.000,01 do 600.000,00 20
600.000,01 do 25

Emisija CO2 (g/km) ON u kn Iznos u kn za 1 g/km CO2
prva skupina 70 do 85 185 55
druga skupina 85 do 120 1.010 175
treća skupina 120 do 140 7.135 1.150
četvrta skupina 140 do 170 30.135 1.250
peta skupina 170 do 200 67.635 1.350
šesta skupina 200 do 108.135 1.450
Emisija CO2 (g/km) ON u kn Iznos u kn za 1 g/km CO2
prva skupina 75 do 90 95 35
druga skupina 90 do 120 620 135
treća skupina 120 do 140 4.670 450
četvrta skupina 140 do 170 13.670 700
peta skupina 170 do 200 34.670 1.200
šesta skupina 200 do 70.670 1.300

(1) Posebni porez na motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točaka 1. i 3. ovoga Zakona te druga motorna vozila prenamijenjena u takva motorna vozila plaća se prema prosječnoj emisiji ugljičnog dioksida (CO2), ovisno o vrsti goriva koje vozilo koristi za pogon prema izrazu PP = (ON + EN) + PC, u kojem je: i prodajnoj cijeni motornog vozila.

PP – posebni porez u kunama

ON – osnovna naknada u kunama prema Tablici 2 ili Tablici 3

EN naknada koja se utvrđuje na način da se od iznosa prosječne emisije ugljičnog dioksida (CO2) motornog vozila oduzme najniži iznos za skupinu kojoj motorno vozilo pripada prema Tablici 2 ili Tablici 3 i tako dobiveni iznos pomnoži s pripadajućim iznosom u kunama za jedan g/km CO2

PC – postotak od prodajne cijene motornog vozila prema Tablici 1

TABLICA 1 – prodajna cijena

TABLICA 2 – dizelsko gorivo

TABLICA 3 – benzin, ukapljeni naftni plin, prirodni plin i druga goriva osim dizelskog

(2) Iznos emisije ugljičnog dioksida (CO2) utvrđuje se na temelju certifikata o sukladnosti (COC dokumenta), potvrde proizvođača prema podatku o iznosu prosječne emisije ugljičnog dioksida (CO2) u kombiniranoj vožnji, izjave o sukladnosti ili potvrde o sukladnosti pojedinačno pregledanog vozila prema podatku o iznosu prosječne emisije ugljičnog dioksida (CO2) u kombiniranoj vožnji. Ako se u postupku oporezivanja ne može podnijeti dokaz o iznosu emisije ugljičnog dioksida (CO2), uzima se da je iznos emisije ugljičnog dioksida (CO2) motornog vozila 201 401 g/km.

(3) U postupcima koji se vode po službenoj dužnosti radi zbog nezakonite uporabe motornog vozila Carinska uprava će, ako stranka ne raspolaže valjanom potvrdom, od ovlaštene pravne osobe zatražiti podatke o prosječnoj emisiji ugljičnog dioksida (CO2) izraženoj u gramima po kilometru. Ako ovlaštena pravna osoba ne može utvrditi prosječnu emisiju ugljičnog dioksida (CO2), uzima se da je prosječna emisija za vozila koja za pogon koriste dizelsko gorivo, benzin, ukapljeni naftni plin, i prirodni plin i druga goriva osim dizelskog 201 401 g/km.

(4) Za »plug-in« hibridna električna vozila iznos posebnog poreza utvrđen na temelju ovoga članka umanjuje se umanjuje za postotni iznos koji odgovara dosegu vozila u kilometrima u potpuno električnom načinu rada.

(5) Za motorna vozila s devet sjedala iznos posebnog poreza utvrđen na temelju ovoga članka umanjuje se umanjuje za 75%, a za motorna vozila s osam sjedala iznos posebnog poreza utvrđen na temelju ovoga članka umanjuje se umanjuje za 50%.

(6) Za kamper vozila iznos posebnog poreza utvrđen na temelju ovoga članka umanjuje se umanjuje za 85%.

(7) Na motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točke 3. ovoga Zakona te druga motorna vozila prenamijenjena u motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točke 3. ovoga Zakona, a koja se razvrstavaju u tarifnu oznaku KN 8704, posebni porez se plaća prema izrazu PP = (S x KS), u kojem je: plaća se prema snazi motora u kilovatima (kW).

PP – posebni porez u kunama

S – snaga motora u kilovatima (kW)

KS – koeficijent snage motora u iznosu od 225,00 kuna.

(8) Iznimno od odredbe stavaka 1. i 7. ovoga članka, na sva motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točaka 1. i 3. ovoga Zakona te druga motorna vozila prenamijenjena u takva motorna vozila koja su proizvedena prije 30 i više godina, a koja sukladno posebnim propisima nisu razvrstana u kategoriju starodobnih (oldtimer) vozila, posebni porez plaća se plaća u paušalnom iznosu od 2.000,00 kuna.

(9) Vlada Republike Hrvatske uredbom utvrđuje način izračuna i visine sastavnica za izračun posebnog poreza propisane ovim člankom iz stavaka 1. i 7. ovoga članka.

Članak 13. izmijenjenčlankom 2. ovoga akta

Obujam motora u kubičnim centimetrima KO
51 do 125 4
126 do 300 6
301 do 700 7
701 do 1000 8
1001 do 10

(1) Posebni porez na motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točaka 2. i 4. ovoga Zakona te druga motorna vozila prenamijenjena u takva motorna vozila plaća se prema izrazu PP = (O x KO), u kojem je: O – obujam obujmu motora u kubičnim centimetrima (cm³) prema Tablici 4 i ovisno o razinama emisija ispušnih plinova.

PP – posebni porez u kunama

KO – koeficijent obujma motora prema Tablici 4 koji se uvećava ovisno o razini emisije ispušnih plinova na način da se za razinu emisije ispušnih plinova: EURO III uvećava za 5, EURO II uvećava za 10 i EURO I uvećava za 15.

TABLICA 4 – obujam motora

(2) Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, na sva motorna vozila iz članka 5. stavka 1. točaka 2. i 4. ovoga Zakona te druga motorna vozila prenamijenjena u takva motorna vozila koja su proizvedena prije 30 i više godina, a koja sukladno posebnim propisima nisu razvrstana u kategoriju starodobnih (oldtimer) vozila, posebni porez plaća se plaća u paušalnom iznosu od 2.000,00 kuna.

(3) Vlada Republike Hrvatske uredbom utvrđuje način izračuna i visine sastavnica za izračun posebnog poreza propisane ovim člankom iz stavka 1. ovoga članka.

Članak 25.a izmijenjenčlankom 3. ovoga akta

(1) Motorna vozila za koja je posebni porez obračunat i plaćen zbog nezakonite uporabe na području Republike Hrvatske moraju se registrirati kod nadležnog tijela u Republici Hrvatskoj u roku od 30 dana od dana uplate posebnog poreza.

(2) Ako se utvrdi da je motorno vozilo registrirano kod nadležnog tijela u Republici Hrvatskoj, a da na njega nije plaćen posebni porez ili nije plaćen u cijelosti ili ako se utvrdi da je motorno vozilo registrirano na temelju lažne ili krivotvorene isprave, smatra se da je motorno vozilo predmet nezakonite uporabe na području Republike Hrvatske.

(3) U slučaju iz stavka 1 2. ovoga članka Carinska uprava je dužna poduzeti mjere radi osiguranja naplate posebnog poreza iz članaka 24. i 25. ovoga Zakona i, ovisno o okolnostima slučaja te ako je to razmjerno svrsi koja se želi postići, od nadležnog tijela zatražiti poništenje registracije motornog vozila. Nadležno tijelo će na zahtjev Carinske uprave poništiti registraciju motornog vozila.

(4) Ako se u slučaju iz stavka 1 2. ovoga članka utvrdi da je nezakonita uporaba motornog vozila posljedica prijevarnog postupanja i/ili zlouporabe povjerenja i/ili poduzimanja fiktivnih ili prividnih pravnih poslova ili radnji, osobom koja je nezakonito uporabila motorno vozilo smatra se osoba koja je poduzimala te radnje i svaka osoba za koju iz objektivnih okolnosti proizlazi da je znala ili morala znati da svojim radnjama ili propuštanjem poduzimanja dužnih radnji sudjeluje u nezakonitoj uporabi motornog vozila.

Članak 26. izmijenjenčlankom 4. ovoga akta

(1) Pravne i fizičke osobe sa sjedištem ili prebivalištem u Repub-
lici Republici Hrvatskoj plaćaju posebni porez upravnu pristojbu na stjecanje rabljenih motornih vozila u Republici Hrvatskoj na koja je plaćen se plaća posebni porez na motorna vozila iz članka 1. ovoga Zakona, ako to stjecanje, odnosno isporuka ne podliježe oporezivanju porezom na dodanu vrijednost ili porezom na nasljedstva i darove prema posebnim propisima. (2) Porezni obveznik posebnog poreza.

(2) Stjecanjem se, u smislu stavka 1. ovoga članka, ne smatra stjecanje rabljenih motornih vozila na temelju pravomoćnih rješenja o nasljeđivanju niti stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem statusnih promjena sukladno propisima kojima se uređuju trgovačka društva.

(3) Pristojbeni obveznik plaćanja upravne pristojbe na stjecanje rabljenih motornih vozila iz stavka 1. ovoga članka je stjecatelj.

(3) Porezna (4) Pristojbena obveza posebnog poreza plaćanja upravne pristojbe na stjecanje iz stavka 1. ovoga članka nastaje u trenutku stjecanja. (4) Porezni obveznik iz stavka 2. ovoga članka mora nastanak porezne obveze prijaviti ispostavi Porezne uprave nadležnoj prema svom sjedištu ili prebivalištu u roku od 15 dana od dana stjecanja registracije motornog vozila na ime stjecatelja rabljenog motornog vozila. Posebni porez na stjecanje obračunava i naplaćuje ispostava Porezne uprave nadležna prema sjedištu ili prebivalištu poreznog obveznika.

(5) Porezna osnovica posebnog poreza na stjecanje rabljenih motornih vozila je tržišna cijena u trenutku nastanka porezne obveze. Porezna uprava provjerava tržišnu cijenu iskazanu u ispravama o stjecanju, a ako utvrdi da ista nije realno iskazana, tržišnu cijenu utvrđuje na temelju usporedbe ili procjene, odnosno primjenom na odgovarajući način odredbe članka 11. ovoga Zakona. Posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila (5) Upravna pristojba iz stavka 1. ovoga članka plaća se prema propisanom iznosu upravne pristojbe u kunama po kilovatu (KW), ovisno o godini starosti rabljenog motornog vozila, a propisuje se posebnim propisom kojim se uređuje plaćanje upravnih pristojbi za pojedina pismena i radnje te iznose tih pristojbi.

(6) Godina starosti rabljenog motornog vozila iz stavka 5. ovoga članka izračunava se prema godini proizvodnje vozila, odnosno godinu starosti rabljenog motornog vozila čini tekuća godina umanjena za godinu proizvodnje. Ako je tekuća godina jednaka godini proizvodnje, smatra se da je vozilo staro jednu godinu.

(7) Upravna pristojba iz stavka 1. ovoga članka ne plaća daroprimatelj koji je u odnosu prema darovatelju u prvom nasljednom redu i nasljednik koji je u odnosu prema ostavitelju u prvom nasljednom redu. (6) Posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila ne plaća se se:

a) na stjecanje rabljenih motornih vozila koja su namijenjena za potrebe propisane člankom 15. ovoga Zakona. (7) Bez dokaza o plaćenom posebnom porezu stavkom 1. ovoga Zakona

b) ako se na stjecanje rabljenih motornih vozila, u postupku stjecanja ili isporuke prema posebnom propisu o porezu na dodanu vrijednost plaća porez na dodanu vrijednost ili se primjenjuje posebni postupak oporezivanja marže

c) na stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem ugovora o darovanju ako je stjecatelj bračni drug, potomak i predak koji čini uspravnu liniju te posvojenik i posvojitelj koji je u tom odnosu s darovateljem ili ako se na stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem ugovora o darovanju plaća porez na nasljedstva i darove prema posebnom propisu

d) ako je stjecatelj temeljem općih oslobođenja prema posebnom propisu kojim se uređuje područje upravnih pristojbi oslobođen od plaćanja upravne pristojbe.

(8) Bez dokaza o plaćenoj upravnoj pristojbi ili plaćenom porezu na nasljedstva i darove na stjecanje rabljenog motornog vozila ne može se kod nadležnog tijela obaviti registracija tog motornog vozila. (10) Obračunavanje i plaćanje posebnog poreza, osim u slučajevima iz stavka 7. ovoga članka.

(8) Posebni porez na stjecanje motornih vozila iz stavka 1. ovoga članka plaća se po stopi od 5%.

(9) Porezni obveznik iz stavka 2. ovoga članka dužan je platiti posebni porez na stjecanje motornih vozila u roku od 15 dana od dana nastanka porezne obveze.

(9) Obračun i kontrolu naplate upravne pristojbe na stjecanje rabljenih motornih vozila nadzire Porezna uprava izvršava tijelo nadležno za registraciju motornih vozila.

Članak 30. izmijenjenčlankom 5. ovoga akta

Novčanom kaznom u iznosu od 2.000,00 kuna do 50.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna ili fizička osoba, a novčanom kaznom od 2.000,00 kuna do 20.000,00 kuna odgovorna osoba u pravnoj osobi:

1. ako ne izvrši prijavu obračuna i naplate posebnog poreza na način i u rokovima kako je to propisano člankom 9. stavkom 2. ovoga Zakona,

2. ako ne uplati posebni porez u roku iz članka 9. stavka 8. ovoga Zakona,

3. ako na motornom vozilu koje se nalazi na procjeni kod stalnog sudskog vještaka ili stalnog sudskog procjenitelja izvrši popravke ili preinake (članak 11. stavak 8.), 8.).

4. ako stjecatelj motornih vozila ne podnese prijavu na način i u roku kako je to propisano člankom 26. stavkom 4. ovoga Zakona,

5. ako stjecatelj motornih vozila ne uplati posebni porez na stjecanje motornih vozila u roku iz članka 26. stavka 9. ovoga Zakona.

Članak 31. izmijenjenčlankom 6. ovoga akta

(1) Na sva postupovna pitanja koja nisu uređena ovim Zakonom primjenjuju se odredbe Općeg poreznog zakona.

(2) Za provedbu prekršajnog postupka za prekršaje propisane ovim Zakonom nadležna je Carinska uprava, osim za prekršaje iz članka 30. stavka 1. točke 4. i 5. ovoga Zakona za koje je nadležna Porezna uprava. Na zastaru pokretanja i vođenja prekršajnog postupka primjenjuju se odredbe Općeg poreznog zakona.

(3) U pogledu razvrstavanja predmeta oporezivanja u tarifnu oznaku kombinirane nomenklature odlučuje Carinska uprava u skladu s carinskim propisima i temeljnim pravilima koja vrijede za razvrstavanje robe po carinskoj tarifi.

Članak 31.a izmijenjenčlankom 7. ovoga akta

(1) Po postupcima iz ovoga Zakona ne plaćaju se upravne pristojbe.

(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, upravne pristojbe plaćaju se na stjecanje rabljenih motornih vozila prilikom registracije motornog vozila sukladno članku 26. ovoga Zakona.