Na tekst
slovozakona

Zakon o posebnom porezu na motorna vozila

Izmjene: NN 121/2019

Izmjene i dopune, NN 121/2019. Nastali tekst vrijedi od 1. siječnja 2020.

Ovim je aktom izmijenjen 1 članak.

Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.

Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.

Tekst prije ovoga akta · Tekst nakon njega

Članak 26. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta

(1) Pravne i fizičke osobe sa sjedištem ili prebivalištem u Republici Hrvatskoj plaćaju upravnu pristojbu na stjecanje rabljenih motornih vozila u Republici Hrvatskoj na koja se plaća posebni porez na motorna vozila iz članka 1. ovoga Zakona.

(2) Stjecanjem se, u smislu stavka 1. ovoga članka, ne smatra stjecanje rabljenih motornih vozila na temelju pravomoćnih rješenja o nasljeđivanju niti stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem statusnih promjena sukladno propisima kojima se uređuju trgovačka društva.

(3) Pristojbeni obveznik plaćanja upravne pristojbe na stjecanje rabljenih motornih vozila iz stavka 1. ovoga članka je stjecatelj.

(4) Pristojbena obveza plaćanja upravne pristojbe na stjecanje iz stavka 1. ovoga članka nastaje u trenutku registracije motornog vozila na ime stjecatelja rabljenog motornog vozila.

(5) Upravna pristojba iz stavka 1. ovoga članka plaća se prema propisanom iznosu upravne pristojbe u kunama po kilovatu (KW), (KW) odnosno kubičnom centimetru (cm³), ovisno o godini starosti rabljenog motornog vozila, a propisuje se posebnim propisom kojim se uređuje plaćanje upravnih pristojbi za pojedina pismena i radnje te iznose tih pristojbi.

(6) Godina starosti rabljenog motornog vozila iz stavka 5. ovoga članka izračunava se prema godini proizvodnje vozila, odnosno godinu starosti rabljenog motornog vozila čini tekuća godina umanjena za godinu proizvodnje. Ako je tekuća godina jednaka godini proizvodnje, smatra se da je vozilo staro jednu godinu.

(7) Upravna pristojba iz stavka 1. ovoga članka ne plaća se:

a) na stjecanje rabljenih motornih vozila koja su namijenjena za potrebe propisane člankom 15. stavkom 1. ovoga Zakona

b) ako se na stjecanje rabljenih motornih vozila, u postupku stjecanja ili isporuke prema posebnom propisu o porezu na dodanu vrijednost plaća porez na dodanu vrijednost ili se primjenjuje posebni postupak oporezivanja marže

c) na stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem na temelju ugovora o darovanju, ako je motorno vozilo u Republici Hrvatskoj registrirano na darovatelja, a stjecatelj je bračni drug, potomak i predak koji čini uspravnu liniju te posvojenik i posvojitelj koji je u tom odnosu s darovateljem ili ako se na stjecanje rabljenih motornih vozila temeljem na temelju ugovora o darovanju plaća porez na nasljedstva i darove prema posebnom propisu

d) ako je stjecatelj temeljem općih oslobođenja prema posebnom propisu kojim se uređuje područje upravnih pristojbi oslobođen od plaćanja upravne pristojbe.

(8) Bez dokaza o plaćenoj upravnoj pristojbi ili plaćenom porezu na nasljedstva i darove na stjecanje rabljenog motornog vozila ne može se kod nadležnog tijela obaviti registracija tog motornog vozila, osim u slučajevima iz stavka 7. ovoga članka.

(9) Obračun i kontrolu naplate upravne pristojbe na stjecanje rabljenih motornih vozila izvršava tijelo nadležno za registraciju motornih vozila.