Na tekst
slovozakona

Zakon o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju

Izmjene: NN 19/1991

Izmjene i dopune, NN 19/1991. Nastali tekst vrijedio od 23. travnja 1991. do 30. ožujka 1992.

Ovim je aktom izmijenjen 1 članak.

Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.

Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.

Tekst prije ovoga akta · Tekst nakon njega · Važeći tekst

Članak 239. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta

Sredstva za zadovoljavanje potreba u zdravstvenoj zaštiti i drugih prava iz zdravstvenog osiguranja udružuju se u Republičkom fondu od 1. sijećnja 1991. godine po slijedećim jedinstvenim stopama doprinosa:

1. poduzeća i druge pravne o laćaju doprinos na bruto osobne dohotke po stopi o 5,8%, od 72%,

2. radnici zaposleni u poduzećima i kod drugih pravnih osoba plaćaju doprinos iz bruto osobnog dohotka po stopi od 5,8%, 7,2%,

3. obveznici koji porez na dobit plaćaju u paušalnom iznosu, plaćaju doprinos za zdravstvenu zaštitu i zdravstveno osiguranje iz osnovice koja služi za utvrđivanje obveza za porez po stopi od 11,6%, 14,4%,

4. poljoprivrednici plaćaju doprinos po sopi na katastarski prihod od 35%, 14,4%,

5. radnici zaposleni u poduzećima za zapošljavanje invalida plaćaju doprnos iz bruto osobnog dohotka 50% od stope koju plaćaju radnici iz točke 2. ovoga članka.

Doprinos za osobe koje nisu obuhvaćene u točki 1. do 5. ovoga članka kao i visinu doprinosa utvrđuje općim aktom Republički fond.

Doprinose iz stavka 1. toč. 1. i 2. isplatilac osobnog dotkotka obračunava i uplaćuje istodobno s podizanjem gotovine za isplatu osobnih dohodaka.

Plan potreba kadrova iz članka 13. ovoga zakona donijet će Ministarstvo zdravstva 6 mjeseci nakon stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju ("Narodne novine", br. 59/90).