Zakon o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju
Izmjene: NN 18/1992
Izmjene i dopune, NN 18/1992. Nastali tekst vrijedio od 31. ožujka 1992. do 29. listopada 1992.
Ovim je aktom izmijenjen 1 članak.
Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Članak 239. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta
Sredstva za zadovoljavanje potreba u zdravstvenoj zaštiti i drugih prava iz zdravstvenog osiguranja udružuju se u Republičkom fondu od 1. sijećnja 1991. godine po slijedećim jedinstvenim stopama doprinosa:
1. poduzeća i druge pravne o laćaju doprinos na bruto osobne dohotke po stopi od 72%, 10,0%,
2. radnici zaposleni u poduzećima i kod drugih pravnih osoba plaćaju doprinos iz bruto osobnog dohotka po stopi od 7,2%, 10,0%,
3. obveznici koji porez na dobit plaćaju u paušalnom iznosu, plaćaju doprinos za zdravstvenu zaštitu i zdravstveno osiguranje iz osnovice koja služi za utvrđivanje obveza za porez po stopi od 14,4%, 20,0%,
4. poljoprivrednici plaćaju doprinos po sopi na katastarski prihod od 14,4%, 20,0%,
5. radnici zaposleni u poduzećima za zapošljavanje invalida plaćaju doprnos iz bruto osobnog dohotka 50% od stope koju plaćaju radnici iz točke 2. ovoga članka.
Doprinos za osobe koje nisu obuhvaćene u točki 1. do 5. ovoga članka kao i visinu doprinosa utvrđuje općim aktom Republički fond.
Doprinose iz stavka 1. toč. 1. i 2. isplatilac osobnog dotkotka obračunava i uplaćuje istodobno s podizanjem gotovine za isplatu osobnih dohodaka.
Plan potreba kadrova iz članka 13. ovoga zakona donijet će Ministarstvo
zdravstva 6 mjeseci nakon stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama
Zakona o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenom osiguranju ("Narodne
novine", br. 59/90).