Zakon o zajmu Republike Hrvatske za financiranje javnih potreba u 1992. godini
Izmjene: NN 40/1992
Izmjene i dopune, NN 40/1992. Nastali tekst vrijedi od 26. lipnja 1992.
Ovim je aktom izmijenjena 3 članka.
Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Članak 2. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta
Zajam Republike upisuju i uplaćuju poduzeća, banke i druge financijske organizacije i druge pravne osobe razvrstane po granama od 1 do 11 Jedinstvene klasifikacije djeletnosti, koje obavljaju gospodarsku djetatnost u visini 50% obračunatih sredstava za amortizaciju za 1992. godinu. Zajam upisuju i uplaćuju i fizičke osobe koje plaćaju porez na dobit prema ostvarenoj dobiti ili u godišnjem paušalnom iznosu.
Članak 3. izmijenjenčlankom 2. ovoga akta
Zajam se uplaćuje u korist Proračuna Republike Hrvatske u vidu mjesečne akontacije i to do 10-tog u tekućem mjesecu za protekli mjesec razmjerno iznosu obračunate amortizacije po zadnjem perindičnom obračunu, a konačan iznos zajma utvrđuje se na temelju konačnog obračuna amortizacije po Završnom računu za 1992. godinu. Fizičke osobe koje plaćaju porez na dobit u godišnjem paušalnom iznosu, plaćaju zajam u visini jedne petine utvrđenoga godišnjeg paušalnog iznosa u dva obroka, od kojih prvi dospijeva 30. lipnja, a drugi 30. rujna 1992. godine. Zajam Republike ne upisuju i ne uplaćuju:
1. poduzeća i druge pravne osobe čija je imovina uništena razaranjima u cijelosti, ili je djelomično uništena, ako štete na imovini premašuju 50% iznosa obračunate amortizacije.
2. poduzeća iz oblasti gospodarske infrastrukture (Hrvatsko željezničko poduzeće, Hrvatske ceste, Hrvatska vodoprivreda, Hrvatska elektroprivreda i Hrvatska pošta i telekomunikacije), time da sredstva obračunate amortizacije prvenstveno koriste za obnovu i popravak objekata i opreme uništene ratnim razaranjem,
3. poduzeća sa sezonskim poslovanjem iz turističko-ugostiteljske i poljoprivredne djelatnosti. Poduzećima iz turističko-ugostiteljske djelatnosti smatraju se poduzeća koja su u 1991. godini ostvarila manje od 50% ukupnog prihoda po osnovi pružanja usluga inozemnim gostima u odnosu na 1980. godinu.
Članak 4. izmijenjenčlankom 3. ovoga akta
Zajam se uplaćuje na rok od tri godine i vraća u jednakim godišnjim obrocima, time da prvi obrok dospijeva za naplatu 31. prosinca 1994. godine, drugi 31. prosinca 1995. godine a treći 31. prosinca 1996. godine. Uplaćeni iznos zajma revalorizira se godišnje indeksom rasta cijena proizvodača industrijskih proizvoda i na tako revalorizirani iznos obračunava se kamata u visini 1% godišnje, koja se pripisuje glavnici.