Zakon o osiguranju radničkih tražbina
Što se promijenilo od NN 70/2017
Temeljni tekst, NN 70/2017. Nastali tekst objavljen 19. srpnja 2017.; vrijedio do 22. veljače 2023.
Od tada je izmijenjeno 10 članaka i dodan 1 članak.
Prikazana je razlika između teksta koji je tada vrijedio i važećeg teksta, članak po članak; uz svaki članak stoje akti koji su ga u međuvremenu mijenjali.
Akti primijenjeni u međuvremenu: NN 18/2023 (izmjene i dopune).
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Tekst koji je tada vrijedio · Važeći tekst · Promjene od drugoga dana · Povijest članaka
Članak 3. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člankom 1.
(1) U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeća značenja:
1) poslodavac nad kojim je otvoren stečajni postupak je fizička ili pravna osoba sukladno općem propisu o radu nad kojom je otvoren stečajni postupak prema posebnom propisu kojim se uređuje stečajni postupak
2) poslodavac kojem je blokiran račun je fizička ili pravna osoba sukladno općem propisu o radu kojemu su temeljem evidentirane i neizvršene osnove za plaćanje iz ovoga Zakona blokirani svi računi i zabranjeno raspolaganje oročenim novčanim sredstvima prema posebnom propisu zbog nemogućnosti izvršenja zahtjeva za prisilnu naplatu neisplaćene plaće odnosno naknade plaće koja radniku pripada za prethodni mjesec
3) plaća odnosno naknada plaće je ukupan primitak koji sadrži iznose doprinosa iz osnovice, iznose poreza i prireza poreza na dohodak i netoiznos za isplatu, a koji je poslodavac ili druga osoba umjesto poslodavca dužna isplatiti radniku po osnovi radnog odnosa u visini, za razdoblje i pod uvjetima utvrđenim kolektivnim ugovorom, pravilnikom o radu, ugovorom o radu odnosno posebnim propisom
4) radnik je fizička osoba sukladno općem propisu o radu koja je u vrijeme otvaranja stečajnog postupka u radnom odnosu kod poslodavca, kao i osoba kojoj je radni odnos kod poslodavca prestao unutar šest 12 mjeseci prije otvaranja stečajnog postupka, odnosno fizička osoba kojoj poslodavac nije isplatio plaću odnosno naknadu plaće temeljem na temelju radnog odnosa zbog nemogućnosti prisilne naplate neisplaćene plaće odnosno naknade plaće
5) zaštićeno razdoblje je razdoblje za koje se provodi zaštita i osiguranje prava radnika u slučaju otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem, a predstavlja razdoblje posljednja tri mjeseca posljednjih pet mjeseci prije otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem, odnosno posljednja tri mjeseca posljednjih pet mjeseci prije prestanka radnog odnosa ako je isti on prestao unutar šest 12 mjeseci prije otvaranja stečajnog postupka
6) minimalna plaća je mjesečni iznos brutoplaće koji radniku pripada za rad u punom radnom vremenu sukladno posebnom propisu uredbi Vlade Republike Hrvatske o visini minimalne plaće.
(2) Riječi koje imaju rodno značenje, bez obzira na to jesu li u ovome Zakonu korištene u muškom ili ženskom rodu, odnose se na jednak način na muški i ženski rod.
Članak 10. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člankom 11.
(1) Pri isplati prava iz članka 8. stavka 1. točaka 1., 2. i 3. ovoga Zakona Agencija je dužna obračunati i uplatiti doprinose za obvezna osiguranja koji se obračunavaju iz osnovice i na osnovicu iz članka 8. ovoga Zakona te pripadajuće poreze i prireze.
(2) Ako je u stečajnom postupku utvrđena tražbina iz članka 8. stavka 1. točaka 1., 2. i 3. ovoga Zakona u visini osnovice iz stavka 1. ovoga članka, a tražbina za doprinose iz stavka 1. ovoga članka bude utvrđena u korist središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije, za iznos doprinosa koji obračuna i uplati Agencija umanjit će se utvrđena tražbina središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije.
(3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka, prijedlog za umanjenje utvrđene tražbine središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije podnosi stečajni upravitelj nakon što izvrši obračun i uplatu doprinosa iz stavka 1. ovoga članka.
(4) Odredbe stavaka 2. i 3. ovoga članka na odgovarajući način primjenjuju se i kada je u stečajnom postupku tražbina iz članka 8. stavka 1. točaka 1., 2. i 3. ovoga Zakona utvrđena u netoiznosu, a tražbina za poreze i doprinose iz osnovice i na osnovicu bude utvrđena u korist središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije.
Članak 17. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člancima 2. i 11.
(1) Agencija u okviru svoje djelatnosti, a temeljem javnih ovlasti:
1) odlučuje rješenjem o pravima radnika u slučaju otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem utvrđenih ovim Zakonom i izvršava uplate na temelju donesenih rješenja na namjenski račun stečajnog dužnika iz članka 31. ovoga Zakona koji ne podliježe redovitoj raspodjeli sredstava stečajnog dužnika, već se otvara isključivo u svrhu isplate tražbina radnika prema ovom Zakonu
2) odlučuje rješenjem o pravima radnika u slučaju blokade računa poslodavca zbog nemogućnosti prisilne naplate neisplaćene plaće odnosno naknade plaće utvrđenim ovim Zakonom i izvršava uplate na temelju donesenih rješenja na račun radnika
3) osigurava zakonitost ostvarivanja prava radnika
4) pruža stručnu pomoć radnicima pri ostvarivanju prava utvrđenih ovim Zakonom
5) usmjerava i upravlja sredstvima osiguranim za namjenu utvrđenu ovim Zakonom
6) ostvaruje procesna prava stečajnog vjerovnika u stečajnom postupku za tražbine radnika koje je isplatila
7) razmjenjuje relevantne informacije s nadležnim tijelima ili jamstvenim institucijama drugih zemalja u slučajevima poslovnih aktivnosti na području dvije ili više država Europskoga gospodarskog prostora
8) obavještava Europsku komisiju i druge države članice o relevantnim podacima u slučaju otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem
9) ostvaruje regresna prava za isplaćene tražbine radnicima u slučajevima otvaranja stečajnog postupka nad stranim poslodavcem
9 10) ostvaruje prava ovrhovoditelja u ovršnom postupku, u visini isplaćenih sredstava i
10 11) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i aktima Agencije.
(2) Zahtjev iz članka 28. ovoga Zakona radnik može podnijeti Agenciji putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod). Zavod) i HP ‒ Hrvatske pošte d.d.
(3) Međusobna prava i obveze u svezi s obavljanjem poslova iz stavka 2. ovoga članka Agencija sa Zavodom i Zavod uređuju HP ‒ Hrvatskom poštom d.d. uređuje Sporazumom o poslovnoj suradnji.
(4) Agencija je obvezna najmanje jedanput godišnje podnijeti izvješće o svome radu Vladi i to do kraja svibnja za proteklu godinu.
Članak 28. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člankom 3.
(1) Postupak za ostvarenje prava iz članka 8. ovoga Zakona pokreće se na zahtjev radnika.
(2) Zahtjev iz stavka 1. ovoga članka podnosi se izravno Agenciji ili, područnom uredu Zavoda prema mjestu sjedišta poslodavca, odnosno njegove registrirane poslovne jedinice, ili uredu HP ‒ Hrvatske pošte d.d., u roku od 30 dana.
(3) Rok iz prethodnog stavka ovoga članka počinje teći:
1) kada je stečajni postupak otvoren i provodi se – od isteka osmoga dana od dana objave rješenja o utvrđenim i osporenim tražbinama na mrežnoj stranici e-Oglasna ploča sudova
2) kada se otvoreni stečajni postupak ne provodi – od isteka osmoga dana od dana objave rješenja o otvaranju i zaključenju stečajnog postupka na mrežnoj stranici e-Oglasna ploča sudova ili
3) kada je radnik na ispitnom ročištu upućen na parnicu radi utvrđivanja osporene tražbine – od dana primitka pravomoćne presude kojom je utvrđena visina tražbine i isplatni red.
(4) Iznimno, radnici koji se prema ovom Zakonu smatraju radnicima stranog poslodavca zahtjev podnose izravno Agenciji ili područnom uredu Zavoda prema mjestu rada ili uobičajenom mjestu rada u roku od 30 dana od dana kada se prema nadležnom nacionalnom zakonodavstvu smatra izvršenom dostava akta o utvrđivanju tražbina ili kada se smatra izvršenom dostava akta kojim je nadležno tijelo utvrdilo da je posao poslodavca definitivno zatvoren, a dostupna imovina nije dovoljna za pokretanje postupka.
Članak 31. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člancima 4. i 11.
(1) U stečajnim postupcima nad poslodavcima koji imaju zaposlene radnike stečajni upravitelji dužni su otvoriti poseban namjenski račun stečajnog dužnika za prihvat uplate osiguranih tražbina radnika na temelju ovoga Zakona.
(2) Ako se otvoreni stečajni postupak ne provodi nad poslodavcem koji ima zaposlene radnike, stečajni upravitelj dužan je na temelju odluke suda otvoriti poseban namjenski račun stečajnog dužnika za prihvat uplate osiguranih tražbina radnika na temelju ovoga Zakona.
(3) Najkasnije u roku od osam dana po uplati iz članka 30. stavka 4. ovoga Zakona stečajni upravitelj dužan je izvršiti, uz izravnu uplatu priznatih tražbina radnicima, obračun i uplatu pripadajućih poreza i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja koji se obračunavaju iz osnovice i na osnovicu.
(4) Najkasnije u roku od osam 15 dana po uplati iz stavka 2 3. ovoga članka stečajni upravitelj dužan je dostaviti Agenciji dokaze o izvršenoj uplati, i to izvadak o promjenama na transakcijskom računu iz kojega je vidljiv iznos i namjena uplaćenih sredstava te izvješće o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja na obrascu JOPPD potvrđenom od strane središnjeg tijela koji je potvrdilo tijelo državne uprave nadležnog nadležno za financije iz kojega je vidljiva poimenična isplata i namjena sredstava.
(5) Troškovi otvaranja i zatvaranja računa iz stavka stavaka 1. i 2. ovoga članka smatraju se troškovima stečajnog postupka koji se namiruju iz stečajne mase, a ako stečajne mase nema, onda na teret Fonda za namirenje troškova stečajnog postupka.
(5) Agencija će iznimno, u slučaju brisanja iz registra pravnih osoba poslodavca sa sjedištem u Republici Hrvatskoj kao posljedice zaključenog stečajnog postupka, vršiti izravnu isplatu priznatih tražbina radnicima tog poslodavca, uz obračun i uplatu pripadajućih poreza i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja koji se obračunavaju iz osnovice i na osnovicu.
(6) Agencija će iznimno vršiti izravnu isplatu priznatih tražbina radnicima iz članka 27. ovoga Zakona, uz obračun i uplatu pripadajućih poreza i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja koji se obračunavaju iz osnovice i na osnovicu.
(7) U slučaju izravne isplate priznatih tražbina iz stavka 5. i 6. ovoga članka Agencija će uz obračun i uplatu pripadajućih poreza i prireza te doprinosa za obvezna osiguranja koji se obračunavaju iz osnovice i na osnovicu podnijeti izvješće o primicima, porezu na dohodak i prirezu te doprinosima za obvezna osiguranja na obrascu JOPPD potvrđenom od strane središnjeg tijela koji je potvrdilo tijelo državne uprave nadležnog nadležno za financije iz kojega je vidljiva poimenična isplata i namjena sredstava.
Članak 33. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člancima 5. i 11.
(1) Poslodavac koji do zadnjeg dana u mjesecu nije isplatio plaću odnosno naknadu plaće koja radniku pripada za prethodni mjesec dužan je za svakog radnika prvog sljedećeg radnog dana dostaviti Financijskoj agenciji zahtjev za prisilnu naplatu uz obračun neisplaćene plaće odnosno naknade plaće prema posebnom propisu kojim se propisuje sadržaj obračuna neisplaćene plaće, a kojim zahtijeva provedbu ovrhe na svojim novčanim sredstvima za iznos obračuna neisplaćene plaće odnosno naknade plaće u korist radnika, uvećan za zakonske zatezne kamate koje na taj iznos teku od dospijeća pa do isplate sukladno propisima kojima se uređuje provedba ovrhe na novčanim sredstvima.
(2) Zahtjev za prisilnu naplatu i obračun neisplaćene plaće odnosno naknade plaće iz stavka 1. ovoga članka poslodavac je dužan dostaviti Financijskoj agenciji za svaki mjesec za koji nije isplatio plaću odnosno naknadu plaće.
(3) Zahtjev za prisilnu naplatu smatra se osnovom za plaćanje sukladno propisu kojim se uređuje provedba ovrhe na novčanim sredstvima i dostavlja se uz obračun neisplaćene plaće odnosno naknade plaće Financijskoj agenciji s učinkom pravomoćnog rješenja o ovrsi, a koja će bez odgode izdati nalog za prijenos novčanih sredstava na račun ovrhovoditelja, uz primjenu odredbe posebnog propisa kojom se uređuje redoslijed naplate tražbine iz obračuna poslodavca o neisplati dospjelog iznosa plaće, naknade plaće ili otpremnine.
(4) U slučaju otvorenog predstečajnog postupka nad poslodavcem, Financijska agencija će po zahtjevu za prisilnu naplatu postupiti u svim slučajevima u kojima bi postupila i po dostavljenom obračunu neisplaćene plaće, naknade plaće i otpremnine.
(5) Zahtjev za prisilnu naplatu može povući s prisilne naplate samo Agencija.
(6) U slučaju blokade računa zbog neizvršene osnove za plaćanje iz stavka 3. ovoga članka, poslodavac je dužan odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana kada je utvrđena nemogućnost izvršenja osnove za plaćanje radi nedostatka novčanih sredstava na računima, podnijeti Agenciji zbirni zahtjev za isplatu plaće odnosno naknade plaće u visini minimalne plaće, za sve radnike kojima za taj mjesec nije isplaćena plaća odnosno naknada plaće.
(7) Uz zahtjev iz stavka 6. ovoga članka poslodavac je dužan priložiti:
1) poimenični popis radnika kojima nije isplatio plaću odnosno naknadu plaće, sa specifikacijom iznosa minimalne plaće za svakog pojedinačnog radnika i rasporedom te plaće i pripadajućih poreza i doprinosa na taj iznos s odgovarajućim uplatnim računima, modelima i pozivima plaćanja
2) poimenični popis radnika kojima je djelomično isplatio plaću odnosno naknadu plaće u iznosu manjem od minimalne plaće, sa specifikacijom iznosa razlike između minimalne plaće i djelomično isplaćene plaće odnosno naknade plaće za svakog pojedinačnog radnika i rasporedom te plaće i pripadajućih poreza i doprinosa na taj iznos s odgovarajućim uplatnim računima, modelima i pozivima plaćanja
3) naloge za prijenos ispunjene prema specifikaciji iz točaka 1. i 2. ovoga stavka i JOPPD obrasce u kojima je iskazana naknadna isplata plaće s potvrdom elektroničkog sustava središnjeg tijela državne uprave nadležnog za financije o uspješnoj provjeri
4) podatke o isplaćenoj plaći odnosno naknadi plaće za mjesec za koji se traži isplata minimalne plaće, ako je plaća odnosno naknada plaće djelomično isplaćena i
5) potvrdu Financijske agencije da ima evidentiranu i neizvršenu osnovu za plaćanje iz stavka 1. ovoga članka i da su mu računi blokirani, s podacima o svim neizvršenim osnovama za plaćanje iz stavka 1. ovoga članka iz očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje koji vodi Financijska agencija.
(8) Na zahtjev poslodavca Financijska agencija dužna je izdati potvrdu da poslodavac ima neizvršenu osnovu za plaćanje iz stavka 1. ovoga članka, s naznakom datuma utvrđenja nemogućnosti izvršenja osnove za plaćanje, te da su mu računi blokirani, s podacima o svim neizvršenim osnovama za plaćanje iz očevidnika redoslijeda osnova za plaćanje.
(9) Zahtjevi iz stavaka 1. i 6. ovoga članka podnose se na posebnim obrascima.
(10) Poslodavac iz stavka 6. ovoga članka dužan je Agenciji na njezin zahtjev dostaviti sve podatke potrebne za provedbu postupka osiguranja tražbina u roku od osam dana od dana primitka zahtjeva.
(11) Odredbe stavaka 6. – 10. ovoga članka ne primjenjuju se na poslodavca koji je djelomično isplatio plaću određenom radniku za određeni mjesec u iznosu jednakom ili većem od iznosa minimalne plaće.
(12) Sadržaj obrazaca iz stavka 9. ovoga članka i način podnošenja propisuje pravilnikom ministar nadležan za rad.
Članak 36. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člancima 6. i 11.
(1) Središnje tijelo Tijelo državne uprave nadležno za financije dužno je o činjenici neisplate plaće odnosno naknade plaće do 15. u mjesecu za prethodni mjesec po dospijeću obveze doprinosa i poreza na dohodak prema neisplaćenoj plaći obavijestiti središnje tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu, uz broj i poimenični popis radnika kojima nije isplaćena plaća odnosno naknada plaće, osim za radnika koji je član uprave ili izvršni direktor trgovačkog društva ili upravitelj zadruge, te je dužno redovito obavještavati o nastalim promjenama.
(2) Financijska agencija dužna je obavijestiti Agenciju o činjenici da je poslodavac podnio zahtjev za prisilnu naplatu iz članka 33. stavka 1. ovoga Zakona najkasnije prvog sljedećeg radnog dana od dana zaprimanja zahtjeva.
(3) Agencija je dužna obavijestiti središnje tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu o činjenici da je poslodavac kojem je blokiran račun podnio Agenciji zahtjev iz članka 33. stavka 6. ovoga Zakona odnosno Financijskoj agenciji zahtjev iz članka 33. stavka 1. ovoga Zakona najkasnije prvog sljedećeg radnog dana od dana zaprimanja zahtjeva odnosno od dana zaprimanja obavijesti Financijske agencije iz stavka 2. ovoga članka.
(4) Ako središnje tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu zaprimi obavijest iz stavka 1. ovoga članka, a ne zaprimi obavijesti iz stavka 3. ovoga članka, po službenoj dužnosti donijet će rješenje o privremenom osiguranju naplate utvrđene obveze pljenidbom i zabranom raspolaganja novčanim sredstvima koje poslodavac ima na bilo kojem računu kod banke, za iznos koji čini umnožak propisanog iznosa minimalne plaće i broja radnika kojima nije isplaćena plaća odnosno naknada plaće za određeni mjesec.
(5) Ako poslodavac nije podnio Agenciji zahtjev iz članka 33. stavka 6. ovoga Zakona, smatra se da je time učinjena vjerojatnom opasnost da će poslodavac spriječiti ili znatno otežati izvršenje utvrđene obveze iz članka 33. stavka 1. ovoga Zakona.
(6) Rješenje iz stavka 4. ovoga članka središnje tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu dostavit će Financijskoj agenciji i poslodavcu, uz poimenični popis radnika kojima nije isplaćena plaća odnosno naknada plaće iz stavka 1. ovoga članka.
(7) Rješenje iz stavka 4. ovoga članka dostavit će se poslodavcu na adresu sjedišta.
(8) Rješenje iz stavka 4. ovoga članka je ovršna isprava.
(9) Žalba protiv rješenja iz stavaka 4., 10 10., 11. i 11 12. ovoga članka ne odgađa izvršenje rješenja.
(10) Nakon utvrđenja činjenice da je poslodavac postupio u skladu s odredbom članka 33. stavka 1. ovoga Zakona odnosno da je svim radnicima s poimeničnog popisa iz stavka 6. ovoga članka isplatio plaću odnosno naknadu plaće u visini minimalne plaće, središnje tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu rješenjem će ukinuti rješenje iz stavka 4. ovoga članka i obustaviti postupak naplate, a rješenje dostaviti poslodavcu i Financijskoj agenciji.
(11) Središnje tijelo Tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu rješenjem će ukinuti rješenje iz stavka 4. ovoga članka i obustaviti postupak naplate, a rješenje dostaviti poslodavcu i Financijskoj agenciji nakon što na temelju obavijesti tijela državne uprave nadležnog za financije utvrdi da je radnik s poimeničnog popisa iz stavka 6. ovoga članka osoba iz članka 15. ovoga Zakona te da su se u pogledu ostalih radnika s poimeničnog popisa, ako ih ima, stekli uvjeti za ukidanje rješenja i obustavu postupka naplate u skladu s odredbom stavka 10. ovoga članka.
(12) Tijelo državne uprave nadležno za nadzor primjene propisa o radu rješenjem će ukinuti rješenje iz stavka 4. ovoga članka i obustaviti postupak naplate kada Financijska agencija vrati osnovu za plaćanje zbog nepostojanja aktivnih računa poslodavca, otvaranja stečajnog postupka nad poslodavcem, smrti fizičke osobe poslodavca, stečaja potrošača te prestanka pravne osobe, a rješenje dostaviti poslodavcu i Financijskoj agenciji.
(13) Sadržaj obavijesti i način dostave podataka iz stavaka 1., 2. i 3. ovoga članka propisuje pravilnikom ministar nadležan za rad uz prethodno mišljenje ministra nadležnog za financije.
Članak 37. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člancima 7. i 8.
(1) Novčanom kaznom od 3000,00 390,00 do 10.000,00 kuna 1320,00 eura kaznit će se poslodavac koji na zahtjev Agencije ne dostavi sve podatke potrebne za provedbu postupka osiguranja tražbina u roku od 15 dana od dana primitka zahtjeva (članak 29. stavak 2.).
(2) Novčanom kaznom od 1000,00 130,00 do 3000,00 kuna 390,00 eura za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se stečajni upravitelj, odgovorna osoba poslodavca i fizička osoba.
Članak 37.a dodanNN 18/2023: dodan člankom 8.
Novčanom kaznom od 390,00 do 1320,00 eura kaznit će se za prekršaj stečajni upravitelj:
1. ako ne otvori poseban namjenski račun stečajnog dužnika za prihvat uplate osiguranih tražbina u stečajnim postupcima nad poslodavcima koji imaju zaposlene radnike (članak 31. stavak 1.) i
2. ako na temelju odluke suda ne otvori poseban namjenski račun stečajnog dužnika za prihvat uplate osiguranih tražbina u otvorenim stečajnim postupcima koji se ne provode nad poslodavcima koji imaju zaposlene radnike (članak 31. stavak 2.).
Članak 38. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člankom 9.
(1) Novčanom kaznom od 3000,00 390,00 do 10.000,00 kuna 1320,00 eura kaznit će se poslodavac koji na zahtjev Agencije ne dostavi sve podatke potrebne za provedbu postupka osiguranja tražbina u roku od osam dana od dana primitka zahtjeva (članak 33. stavak 10.).
(2) Novčanom kaznom od 1000,00 130,00 do 3000,00 kuna 390,00 eura za prekršaj iz stavka 1. ovoga članka kaznit će se odgovorna osoba poslodavca.
Članak 39. izmijenjenNN 18/2023: izmijenjen člankom 10.
Agencija je za prekršaje iz članaka 37. 37., 37.a i 38. ovoga Zakona ovlašteni tužitelj prema općem propisu kojim se uređuje prekršajni postupak.