Zakon o naplati dospjelih a nenaplaćenih poreza, carina, doprinosa i državnih jamstava
Izmjene: NN 95/2002
Izmjene i dopune, NN 95/2002. Nastali tekst vrijedio od 21. kolovoza 2002. do 5. veljače 2003.
Ovim je aktom izmijenjena 2 članka.
Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Članak 2. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta
(1) Pravne i fizičke osobe koje imaju dugovanja s osnove poreza, carina, dopirnosa i protestiranih državnih jamstava (u daljnjem tekstu: dužnici), te Ministarstvo financija, Porezna uprava, Carinska uprava, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i Hrvatski zavod za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: vjerovnici) obvezni su pokrenuti postupak radi razrješavanja međusobnih dužničko-vjerovničkih odnosa.
(2) Dužnici – pravne osobe čiji je dug veći od temeljnog kapitala te nemaju više od pet zaposlenika na dan stupanja na snagu ovoga Zakona ne mogu pokrenuti postupak nagodbe i na iste će se odmah primijeniti odredbe Stečajnog zakona.
(3) Dužnici – pravne osobe kojima je osnivač u trenutku registracije bio insolventan ne mogu pokrenuti postupak nagodbe i na iste će se odmah primijeniti odredbe Stečajnog zakona.
(4) Dužnici i vjerovnici iz stavka 1. ovoga članka obvezni su pokrenuti postupak nagodbe u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovoga Zakona.
(5) Postupak iz stavka 4. ovoga članka pokreće se na način da dužnik prijavi Poreznoj upravi prema mjestu svoga sjedišta, a fizička osoba u mjestu boravka osnovu i iznos dugovanja, a ostale elemente nužne za postizanje nagodbe najkasnije u roku od daljnjih 30 kalendarskih dana.
(6) Vjerovnik i dužnik zaključit će nagodbu najkasnije u roku od 180 kalendarskih dana od dana isteka rokova iz stavka 5. ovoga članka.
Članak 13. izmijenjenčlankom 2. ovoga akta
(1) S danom zaključenja ugovora o nagodbi obustavljaju se svi ovršni postupci radi naplate potraživanja.
(2) U slučaju nepoštivanja odredbi ugovora o nagodbi isti se raskida, a postupci iz stavka 1. ovoga članka nastavit će se prema odredbama Općega poreznog zakona i Stečajnog zakona.