Zakon o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost
Što se promijenilo od NN 107/2003
Temeljni tekst, NN 107/2003. Nastali tekst objavljen 4. srpnja 2003.; vrijedio do 31. prosinca 2012.
Od tada je izmijenjena 3 članka i dodan 1 članak.
Prikazana je razlika između teksta koji je tada vrijedio i važećeg teksta, članak po članak; uz svaki članak stoje akti koji su ga u međuvremenu mijenjali.
Akti primijenjeni u međuvremenu: NN 144/2012 (izmjene i dopune).
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Tekst koji je tada vrijedio · Važeći tekst · Promjene od drugoga dana · Povijest članaka
Članak 1.a dodanNN 144/2012: dodan člankom 1.
Ovim Zakonom utvrđuje se okvir za provedbu sljedećeg akta Europske unije:
– Direktiva 2009/29/EZ Europskoga parlamenta i Vijeća od 23. travnja 2009. kojom se izmjenjuje i dopunjuje Direktiva 2003/87/EZ u svrhu poboljšanja i proširenja sustava Zajednice za trgovanje emisijskim jedinicama stakleničkih plinova (SL L 140, 5. 6. 2009.).
Članak 13. izmijenjenNN 144/2012: izmijenjen člankom 2.
(1) Pod naknadama onečišćivača okoliša razumijevaju se:
a) naknade na emisije u okoliš:
– ugljikovog dioksida (u daljnjem tekstu: emisija CO2),
– oksida sumpora izraženih kao sumporov dioksid (u daljnjem tekstu: emisija SO2),
– oksida dušika izraženih kao dušikov dioksid (u daljnjem tekstu: emisija NO2). NO2),
b) posebna godišnja naknada na emisije stakleničkih plinova.
(2) Obveznici plaćanja naknada iz stavka 1. točke a. ovoga članka su pravne i fizičke osobe koje u okviru svoje djelatnosti imaju u vlasništvu ili koriste pojedinačni izvor emisije CO2, SO2 i NO2.
(3) Iznimno od stavka 2. ovoga članka, pravne i fizičke osobe koje u okviru svoje djelatnosti imaju u vlasništvu ili koriste pojedinačni izvor emisije CO2 za koje je ishođena dozvola za emisije stakleničkih plinova sukladno posebnim propisima kojima se uređuje zaštita zraka nisu obveznici plaćanja naknade na emisije CO2.
(4) Obveznici plaćanja posebne godišnje naknade na emisije stakleničkih plinova su pravne i fizičke osobe koje u okviru svoje djelatnosti imaju u vlasništvu ili koriste pojedinačni izvor emisije CO2 iz stavka 3. ovoga članka, koji je na temelju rješenja izdanog prema posebnom propisu kojim se uređuje zaštita zraka isključen iz sustava trgovanja emisijskim jedinicama.
(5) Naknade na emisije CO2, SO2 i NO2 izračunavaju se i plaćaju prema količini emisije u tonama.
(6) Iznos naknada na emisije CO2, SO2 i NO2 izračunava se prema izrazu:
N = N1 x E x kk
u kojem je:
N – iznos naknade na emisiju CO2, SO2 ili NO2 u kunama,
N1 – naknada za jednu tonu emisije CO2, SO2, NO2 (u daljnjem tekstu: jedinična naknada),
E – količina emisije u tonama u kalendarskoj godini,
kk – korektivni poticajni koeficijent ovisan o količini i podrijetlu emisije.
(7) Posebna godišnja naknada na emisije stakleničkih plinova izračunava se na način propisan posebnim propisom kojim se uređuje način trgovanja emisijskim jedinicama.
(8) Naknade na emisije CO2, SO2 i NO2 i posebna godišnja naknada na emisije stakleničkih plinova plaćaju se za kalendarsku godinu.
Članak 26. izmijenjenNN 144/2012: izmijenjen člankom 3.
(1) Obračun radi naplate naknada i posebne naknade obavlja Fond.
(2) Obveznici plaćaju naknade i posebnu naknadu na temelju rješenja kojeg donosi Fond.
(3) Protiv rješenja Fonda može se izjaviti žalba ministarstvu nadležnom za poslove zaštite okoliša u roku od osam dana od dana dostave.
(4) Žalba na rješenje Fonda ne odgađa izvršenje rješenja.
(5) Obračunati i dospjeli iznosi naknada i posebne naknade uplaćuju se na račun Fonda.
(6) Naplatu posebne naknade na temelju rješenja Fonda o plaćanju posebne naknade obavljaju pravne osobe ovlaštene za registraciju, odnosno ovjeru tehničke ispravnosti vozila na motorni pogon.
(7) Fond s pravnim osobama iz stavka 5 6. ovoga članka sklapa ugovor kojim se uređuje način naplate posebne naknade te uplate naplaćenih sredstava na račun Fonda, kao i druga pitanja kojima se uređuju međusobna prava i obveze.
Članak 28. izmijenjenNN 144/2012: izmijenjen člankom 4.
(1) U pogledu vrste i načina izračuna iznosa naknada i posebne naknade, obveznika plaćanja, pojedinačnih obveza za plaćanje, nastanka obveze obračunavanja obračunskog razdoblja, načina i rokova obračunavanja i plaćanja te vođenja očevidnika primjenjuju se odredbe ovoga Zakona i njegovih provedbenih propisa provedbenih propisa donesenih na temelju ovoga Zakona.
(2) U pogledu postupka utvrđivanja naknada i posebne naknade i žalbenog postupka primjenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opći upravni postupak, a u pogledu naplate naknada i posebne naknade, žalbenog postupka, prekršaja i zastare te ovršnog postupka radi naplate duga, odgovarajuće se primjenjuju odredbe Općega poreznog zakona, dok se za pitanja koja nisu uređena ovim zakonima primjenjuju odredbe Zakona o općem upravnom postupku.