Na tekst
slovozakona

Zakon o dodatnom porezu na dobit

Ispravak: NN 9/2023

Ispravak, NN 9/2023. Nastali tekst vrijedi od 25. siječnja 2023.

Ovim je aktom izmijenjen 1 članak.

Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.

Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.

Tekst prije ovoga akta · Tekst nakon njega

Članak 13. izmijenjen

(1) Prilikom utvrđivanja visine prihoda iz članka 4. stavka 1. ovoga Zakona iz, oporezive dobiti iz članka 6. ovoga Zakona i oporezive dobiti prethodnih poreznih razdoblja iz članka 7. ovoga Zakona mogu se izuzeti:

a) prihodi koji su rezultat otpisa obveza od strane vjerovnika u predstečajnim i stečajnim postupcima

b) prihodi u stečajnom postupku koji su rezultat prodaje imovine radi namirenja vjerovnika

c) prihodi ili dobit od prodaje ili drugog načina otuđenja dugotrajne materijalne ili nematerijalne imovine koja je korištena u procesu proizvodnje i pružanja usluga nepovezanoj osobi

d) prihodi ili dobit od prodaje ili drugog načina otuđenja dugotrajne materijalne ili nematerijalne imovine koja je korištena u procesu proizvodnje i pružanja usluga povezanoj osobi pod uvjetom da je prodaja ili drugi način otuđenja proveden do 31. listopada 2022. i

e) dobit ili gubitak od prodaje ili drugog načina otuđenja dionica i udjela trgovačkih društava u kojima imaju više od 20 % udjela u kapitalu, prodanih ili otuđenih nakon dvije godine od stjecanja, a u slučaju prodaje ili drugog načina otuđenja povezanim osobama prema uvjetima iz točke d) ovoga stavka.

(2) Porezni obveznik koji odluči koristiti izuzetak iz stavka 1. ovoga članka dužan je taj izuzetak primijeniti i pri obračunu iz članaka 4., 6. i 7. ovoga Zakona.

(3) Prilikom utvrđivanja oporezive dobiti iz članka 6. ovoga Zakona mogu se izuzeti nerealizirani gubici financijske imovine čija se promjena fer vrijednosti priznaje kroz račun dobiti i gubitka, a za koje je povećana porezna osnovica na rednom broju 22. Prijave poreza na dobit, osim zajmova i potraživanja, pod uvjetom da se istovjetni izuzetak primjeni i pri izračunu oporezive dobiti svakog prethodnog poreznog razdoblja iz članka 7. stavka 1. ovoga Zakona.

(4) U slučaju iz stavka 3. ovoga članka porezni obveznik koji odluči isključiti nerealizirane gubitke dužan je dostaviti odgovarajuće obrazloženje promjene fer vrijednosti financijske imovine.

(5) Prilikom utvrđivanja oporezive dobiti iz članka 6. ovoga Zakona i oporezive dobiti prethodnih poreznih razdoblja iz članka 7. ovoga Zakona uzet će se u obzir provedene statusne promjene kod poreznog obveznika.

(6) Prilikom utvrđivanja visine prihoda iz članka 4. stavka 1. ovoga Zakona, oporezive dobiti iz članka 6. ovoga Zakona i oporezive dobiti prethodnih poreznih razdoblja iz članka 7. ovoga Zakona porezni obveznik mora uzeti u obzir ispravke prihoda ili poreznih obveza koji su utvrđeni poreznim nadzorom.

(7) Ministar financija će pravilnikom iz članka 6. stavka 3. ovoga Zakona detaljnije propisati postupak utvrđivanja visine prihoda te kriterije za utvrđivanje prihoda od prodaje dugotrajne materijalne, nematerijalne imovine, dobitaka i nerealiziranih gubitaka financijske imovine prilikom obračuna poreza prema odredbama ovoga Zakona.