Zakon o članarinama u turističkim zajednicama
Izmjene: NN 144/2020
Izmjene i dopune, NN 144/2020. Nastali tekst vrijedi od 1. siječnja 2021.
Ovim je aktom izmijenjena 4 članka i dodan 1 članak.
Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Članak 6. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta
Stope za obračun i plaćanje članarine
Obveznici plaćanja članarine iz članka 5. ovoga Zakona plaćaju članarinu po sljedećim stopama:
| Prva skupina | 0,16150 |
| Druga skupina | 0,12920 |
| Treća skupina | 0,09690 |
| Četvrta skupina | 0,03230 |
| Peta skupina | 0,01938 |
| Prva skupina | 0,14212 | |
| Druga skupina | 0,11367 | |
| Treća skupina | 0,08527 | |
| Četvrta skupina | 0,02842 | |
| Peta skupina | 0,01705 | . |
Članak 10.a dodančlankom 2. ovoga akta
Izmjena visine mjesečnog predujma članarine
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava (u daljnjem tekstu: Porezna uprava) može, na temelju obavljenog nadzora ili na temelju drugih raspoloživih podataka o poslovanju obveznika plaćanja članarine iz članka 10. stavka 1. ovoga Zakona te na zahtjev obveznika plaćanja članarine, rješenjem izmijeniti visinu mjesečnog predujma članarine od podnošenja zahtjeva obveznika plaćanja članarine.
(2) Obveznik plaćanja članarine iz stavka 1. ovoga članka može zatražiti izmjenu visine predujma pisanim zahtjevom upućenim nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema svom sjedištu radi donošenja rješenja o novoj visini predujma u kojem treba navesti razloge za izmjenu visine predujma.
(3) Rješavajući o zahtjevu u kojem se traži izmjena visine predujma radi znatnijeg pada poduzetničke aktivnosti u tekućoj odnosno prema prethodnoj poslovnoj godini, Porezna uprava na odgovarajući način primjenjuje posebne propise o oporezivanju dobiti ili dohotka u slučaju smanjenja visine predujma poreza na dobit ili dohodak.
(4) Rješavajući o zahtjevu kojim se traži izmjena visine predujma radi pada poduzetničke aktivnosti zbog nastale materijalne štete uzrokovane višom silom (požar, potres, poplava, ratna razaranja, terorističke akcije, uništenje imovine obveznika plaćanja članarine nakon provalne krađe i sl.), Porezna uprava može riješiti zahtjev obveznika na osnovi zapisnika mjerodavnog tijela koje provodi postupak utvrđivanja visine štete odnosno istražnim postupkom.
(5) Na rješenje iz stavka 1. ovoga članka obveznik plaćanja članarine ima pravo izjaviti žalbu Poreznoj upravi sukladno posebnom propisu kojim se uređuje opći porezni postupak.
Članak 11. izmijenjenčlankom 3. ovoga akta
Osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu
(1) Fizička osoba koja pruža ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaća godišnji paušalni iznos članarine za svaki krevet u sobi, apartmanu i kući za odmor, za svaku smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu te prema kapacitetu u objektu za robinzonski smještaj koji se koriste za pružanje usluga smještaja sukladno propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti.
(2) Iznimno od stavka 1. ovoga članka, fizička osoba koja sukladno posebnim propisima vodi poslovne knjige, članarinu plaća sukladno članku 10. ovoga Zakona.
(3) Godišnji paušalni iznos članarine osoba iz stavka 1. ovoga članka može platiti jednokratno do 31. srpnja tekuće godine ili u tri jednaka obroka, s time da prvi obrok dospijeva 31. srpnja, drugi 31. kolovoza, a treći 30. rujna tekuće godine.
(4) Godišnji paušalni iznos članarine za osobe iz stavka 1. ovoga članka je umnožak najvećeg broja kreveta u sobi, apartmanu i kući za odmor odnosno najvećeg broja smještajnih jedinica u kampu i kamp-odmorištu odnosno kapaciteta u objektu za robinzonski smještaj u prethodnoj godini, koji su utvrđeni rješenjem o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu, i iznosa članarine za svaki krevet odnosno smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu odnosno kapacitet u objektu za robinzonski smještaj.
(5) Broj kreveta, broj smještajnih jedinica te kapacitet za objekte za robinzonski smještaj iz stavka 1. ovoga članka određuje se prema podacima iz sustava eVisitor.
(6) Iznimno od stavaka 4. i 5. ovoga članka, godišnji paušalni iznos članarine za osobe iz stavka 1. ovoga članka koje su rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu prvi put ishodile u tekućoj godini umnožak je najvećeg broja kreveta u sobi, apartmanu ili kući za odmor, najvećeg broja smještajnih jedinica u kampu i kamp-odmorištu odnosno kapaciteta u objektu za robinzonski smještaj i iznosa članarine za svaki krevet, smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu i kapacitet u objektu za robinzonski smještaj, utvrđenih rješenjem o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu.
(7) Osobe iz stavka 6. ovoga članka plaćaju godišnji paušalni iznos članarine jednokratno do 31. prosinca tekuće godine.
(8) Iznos članarine za svaki krevet u sobi, apartmanu i kući za odmor, za svaku smještajnu jedinicu u kampu i kamp-odmorištu te za objekte za robinzonski smještaj iz stavka 4. ovoga članka ministar nadležan za turizam (u daljnjem tekstu: ministar) propisuje pravilnikom.
Članak 12. izmijenjenčlankom 4. ovoga akta
Evidencija i raspoređivanje članarine
(1) Poslove evidencije, obračuna i naplate članarine od pravnih i fizičkih osoba obavlja Ministarstvo financija, Porezna uprava (u daljnjem tekstu: Porezna uprava)..
(2) Pravna ili fizička osoba uplaćuje članarinu na račun utvrđen propisima o prihodima za financiranje drugih javnih potreba.
(3) Od ukupno uplaćenih sredstava članarine, financijska institucija kod koje je otvoren račun iz stavka 2. ovoga članka, 9 % sredstava izdvaja na posebni račun Hrvatske turističke zajednice (Fond za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent) i 2 % na posebni račun Hrvatske turističke zajednice za projekte i programe udruženih turističkih zajednica (Fond za udružene turističke zajednice), a preostala sredstva raspoređuju se:
– 65 % sredstava lokalnoj turističkoj zajednici
– 15 % sredstava regionalnoj turističkoj zajednici koja je osnovana sukladno zakonu kojim se uređuje sustav turističkih zajednica i
– 20 % sredstava Hrvatskoj turističkoj zajednici (u daljnjem tekstu: HTZ).
(4) Iznimno od stavka 3. ovoga članka, za lokalne turističke zajednice koje su ostvarile izvorni prihod manji od 200.000,00 kuna godišnje, prema podacima Financijske agencije za prethodnu godinu, 2 % sredstava raspoređuje se na posebni račun HTZ-a za projekte i programe udruženih turističkih zajednica, a preostala sredstva raspoređuju se:
– 80 % lokalnoj turističkoj zajednici i
– 20 % regionalnoj turističkoj zajednici.
(5) Pravne osobe koje obavljaju djelatnosti iz članka 5. stavka 2. ovoga Zakona uplaćuju članarinu na poseban račun, s kojeg se raspodjela sredstava vrši prema stavcima 3. i 4. ovoga članka, s tim da se sredstva lokalnim i regionalnim turističkim zajednicama raspoređuju prema broju stanovnika općina ili gradova odnosno županija za područje kojih su osnovane turističke zajednice, prema službenim podacima Državnog zavoda za statistiku o posljednjem popisu stanovništva.
(6) HTZ sredstva iz Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent dostavlja regionalnim turističkim zajednicama koje ostvaruju izvorni prihod od turističke pristojbe i članarine manji od 500.000,00 kuna godišnje kao razliku do iznosa od 500.000,00 kuna.
(7) Porezna uprava dostavlja lokalnim turističkim zajednicama, HTZ-u i ministarstvu nadležnom za turizam (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) jednom mjesečno podatke iz stavka 1. ovoga članka putem sustava eVisitor.
(8) Izvornim prihodom iz stavaka 4. i 6. ovoga članka smatraju se sredstva koja su prikupljena i evidentirana na računima za uplatu turističke pristojbe i članarine lokalnim turističkim zajednicama te raspoređena korisnicima.
(9) Troškovi evidencije, obračuna i naplate članarine te dostave podataka iz stavaka 1. i 7. ovoga članka iznose 3 % od naplaćene članarine.
(10) HTZ raspisuje javni natječaj za dodjelu sredstava Fonda za turistički nedovoljno razvijena područja i kontinent regionalnim turističkim zajednicama na turistički nedovoljno razvijenim područjima, a regionalne turističke zajednice raspisuju javni natječaj za dodjelu tih sredstava lokalnim turističkim zajednicama na turistički nedovoljno razvijenim područjima na temelju kriterija koje ministar propisuje pravilnikom.
(11) HTZ sredstva iz Fonda za udružene turističke zajednice dostavlja udruženim turističkim zajednicama na temelju kriterija koje ministar propisuje pravilnikom.
Članak 13. izmijenjenčlankom 5. ovoga akta
Dostava podataka o osnovici za obračun članarine
(1) Osobe iz članka 10. ovoga Zakona dostavljaju nadležnoj ispostavi Porezne uprave prema sjedištu pravne osobe odnosno prebivalištu fizičke osobe zbirni podatak o osnovici za obračun članarine sukladno odredbama članka 7. ovoga Zakona, objedinjeno za sjedište pravne osobe odnosno prebivalište fizičke osobe i za poslovne jedinice.
(2) Podatak iz stavka 1. ovoga članka dostavlja se nadležnoj ispostavi Porezne uprave na posebnom obrascu za prijavu podataka za obračun članarine u turističkoj zajednici (Obrazac TZ-a) ili putem sustava ePorezna, s time da se u prilogu zbirnog obrasca na razini obveznika dostavlja razrada po poslovnim jedinicama odnosno djelatnostima.
(3) Oblik i sadržaj obrasca iz stavka 2. ovoga članka te način dostave podatka iz stavka 1. ovoga članka putem sustava ePorezna ministar uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije propisuje pravilnikom.
(4) Osoba iz članka 11. stavka 1. ovoga Zakona podnosi nadležnoj ispostavi Porezne uprave, do 15. siječnja tekuće godine za prethodnu godinu u kojoj je u obvezi obračunati i uplatiti članarinu turističkoj zajednici, posebni Obrazac TZ-a čiji oblik i sadržaj ministar uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za financije propisuje pravilnikom.
(5) Iznimno od stavka 4. ovoga članka, osobe iz članka 11. stavka 6. ovoga Zakona podnose nadležnoj ispostavi Porezne uprave posebni Obrazac TZ-a čiji se oblik i sadržaj propisuju pravilnikom iz stavka 4. ovoga članka u roku od 15 dana od izvršnosti rješenja o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu.