Zakon o administrativnoj suradnji u području poreza
Izmjene: NN 146/2025
Izmjene i dopune, NN 146/2025. Nastali tekst vrijedi od 11. prosinca 2025.
Ovim je aktom izmijenjeno 20 članaka i dodano 12 članaka.
Članci su navedeni pod svojim brojevima u zakonu, a uz svaki stoji odredba ovoga akta koja ga je promijenila.
Ovako se prikazuje izbrisani tekst, ovako dodani, a okomita crta uz odredbu znači da je u cijelosti dodana ili izbrisana.
Članak 1. izmijenjenčlankom 1. ovoga akta
Ovaj Zakon uređuje administrativnu suradnju u području poreza između Republike Hrvatske i država članica Europske unije (u daljnjem tekstu: države članice), automatsku razmjenu informacija o financijskim računima između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija, automatsku razmjenu informacija o izvješćima po državama između Republike Hrvatske i jurisdikcija izvan Europske unije i, provedbu Sporazuma između Vlade Republike Hrvatske i Vlade Sjedinjenih Američkih Država o unaprjeđenju ispunjavanja poreznih obveza na međunarodnoj razini i provedbi FATCA-e, automatsku razmjenu informacija o kojima izvješćuju operateri platformi između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija, provedbu Mnogostranog sporazuma između nadležnih tijela o automatskoj razmjeni informacija u vezi s aranžmanima izbjegavanja zajedničkog standarda izvješćivanja i netransparentnim offshore strukturama, automatsku razmjenu informacija o kriptoimovini između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija i automatsku razmjenu Prijava s informacijama o dopunskom porezu između Republike Hrvatske i drugih jurisdikcija.
Članak 2. izmijenjenčlankom 2. ovoga akta
Prijenos i provedba propisa Europske unije
(1) Ovim se Zakonom u hrvatsko zakonodavstvo preuzimaju sljedeći akti Europske unije:
1. Direktiva Vijeća 2010/24/EU od 16. ožujka 2010. o uzajamnoj pomoći kod naplate potraživanja vezanih za poreze, carine i druge mjere (SL L 84, 31. 3. 2010.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2010/24/EU)
2. Direktiva Vijeća 2011/16/EU od 15. veljače 2011. o administrativnoj suradnji u području oporezivanja i stavljanja izvan snage Direktive 77/799/EEZ (SL L 64, 11. 3. 2011.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2011/16/EU)
3. Direktiva Vijeća 2014/107/EU od 9. prosinca 2014. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 359, 16. 12. 2014.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2014/107/EU)
4. Direktiva Vijeća (EU) 2003/48/EZ od 3. lipnja 2003. o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 157, 26. 6. 2003., str. 38.), (u daljnjem tekstu: Direktiva 2003/48/EZ)
5. Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060 od 10. studenoga 2015. o stavljanju izvan snage Direktive 2003/48/EZ o oporezivanju dohotka od kamate na štednju (SL L 301, 18. 11. 2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2060)
6. Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376 od 8. prosinca 2015. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 332, 18. 12. 2015.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2015/2376)
7. Direktiva Vijeća (EU) 2016/881 od 25. svibnja 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja (SL L 146, 3. 6. 2016.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/881).
8. Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258 od 6. prosinca 2016. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu pristupa poreznih tijela informacijama o sprječavanju pranja novca (SL L 342, 16. 12. 2016.), (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2016/2258),
9. Direktiva Vijeća (EU) 2018/822 od 25. svibnja 2018. o izmjeni Direktive 2011/16/EU u pogledu obvezne automatske razmjene informacija u području oporezivanja u odnosu na prekogranične aranžmane o kojima se izvješćuje (SL L 139, 5. 6. 2018.) (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2018/822)
10. Direktiva Vijeća (EU) 2021/514 od 22. ožujka 2021. o izmjeni Direktive 2011/16/EU o administrativnoj suradnji u području oporezivanja (SL L 104, 25. 3. 2021.) (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2021/514). 2021/514)
11. Direktiva Vijeća (EU) 2023/2226 od 17. listopada o izmjeni Direktive o administrativnoj suradnji u području poreza (SL L, 24. 10. 2023.) (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2023/2226/EU)
12. Direktiva Vijeća (EU) 2025/872 od 14. travnja 2025. o izmjeni Direktive 2011/16/EU o administrativnoj suradnji u području poreza (SL L, 6. 5. 2025.) (u daljnjem tekstu: Direktiva Vijeća (EU) 2025/872).
(2) Ovim se Zakonom osigurava provedba Uredbe Vijeća (EU) br. 904/2010 od 7. listopada 2010. o administrativnoj suradnji i suzbijanju prijevare u području poreza na dodanu vrijednost (preinaka) (SL L 268, 12. 10. 2010.), kako je posljednji put izmijenjena Uredbom Vijeća (EU) 2020/283 od 18. veljače 2020 2010.) (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) br. 904/2010), Uredbe Vijeća (EU) 2017/2454 od 5. prosinca 2017. o izmjeni Uredbe (EU) br. 904/2010 u pogledu mjere o administrativnoj suradnji i suzbijanju prijevare u području poreza na dodanu vrijednost (SL L 348, 29. 12. 2017.) (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) 2017/2454), Uredbe Vijeća (EU) 2018/1541 od 2. listopada 2018. o izmjeni uredbi (EU) br. 904/2010 i (EU) 2017/2454 u pogledu mjera za jačanje administrativne suradnje radi suzbijanja prijevara u vezi s PDV-om (SL L 62, 2. 3. 2020.: u daljnjem tekstu: »Uredba Vijeća (EU) br. 904/2010«). u području poreza na dodanu vrijednost (SL L 259, 16. 10. 2018.) (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) 2018/1541), Uredbe Vijeća (EU) 2018/1909 od 4. prosinca 2018. o izmjeni Uredbe (EU) br. 904/210 u pogledu razmjene informacija u svrhu praćenja pravilne primjene aranžmana za premještanje dobara (SL L 311, 7. 12. 2018.) (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) 2018/1909) i Uredbe Vijeća (EU) 2025/517 od 11. ožujka 2025. o izmjeni Uredbe (EU) br. 904/2010 o administrativnoj suradnji i suzbijanju prijevare u području poreza na dodanu vrijednost potrebnih u digitalno doba (SL L 2025/517, 25. 3. 2025.) (u daljnjem tekstu: Uredba Vijeća (EU) 2025/517).
Članak 3. izmijenjenčlankom 3. ovoga akta
Nadležnost
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava i Carinska uprava nadležni su za administrativnu suradnju na području poreza.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava i Carinska uprava nadležni su za provedbu Uredbe Vijeća (EU) br. 904/2010, Uredbe Vijeća (EU) 2017/2454, Uredbe Vijeća (EU) 2018/1541, Uredbe Vijeća (EU) 2018/1909 i Uredbe Vijeća (EU) 2018/1909 2025/517.
Članak 7.a izmijenjenčlankom 4. ovoga akta
Pristup informacijama koje se odnose na dubinsku analizu i na stvarnog vlasnika
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi nadzor nad točnošću prikupljanja propisanih informacija i nad provedbom dubinske analize u smislu ovoga Zakona koju su obvezne provoditi izvještajne financijske institucije te jesu li izvještajne financijske institucije utvrdile račune o kojima se izvješćuje i jesu li o njima izvijestile u roku koji je propisan ovim Zakonom.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi nadzor nad točnošću i potpunosti popunjenih propisanih izvješća te jesu li izvještajne financijske institucije podnijele propisano izvješće u roku koji je propisan ovim Zakonom.
(3) Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi nadzor nad točnošću prikupljanja propisanih informacija i nad provedbom dubinske analize koju su obvezni provoditi operateri platformi te provjerava jesu li operateri platformi podnijeli potpuno propisano izvješće i jesu li ga podnijeli u roku koji je propisan ovim Zakonom.
(4) Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi nadzor nad točnošću prikupljanja propisanih informacija u smislu ovoga Zakona koju su obvezni provoditi pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuju te jesu li pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuju utvrdili vrstu kriptoimovine o kojoj se izvješćuje u pogledu koje su pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuju proveli transakcije o kojima se izvješćuje i jesu li o njima izvijestili u roku koji je propisan člankom 35.v stavkom 1. ovoga Zakona.
(5) Ministarstvo financija, Porezna uprava provodi nadzor nad točnošću i potpunosti popunjenih izvješća i jesu li pružatelji usluga povezanih s kriptoimovimom koji izvješćuju podnijeli propisano izvješće u roku propisanim člankom 35.v stavkom 1. ovoga Zakona.
(6) Agencija provodi nadzor nad točnošću prikupljanja propisanih informacija koje se odnose na postupke dubinske analize stranke koja se smatra korisnikom kriptoimovine, a koje su postupke obvezni provoditi pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom u skladu s odredbama propisa kojim se uređuje sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma.
(7) Na postupak nadzora koji provodi Ministarstvo financija, Porezna uprava primjenjuju se u odgovarajućem dijelu i propisi koji uređuju ovlasti i postupanje Ministarstva financija, Porezne uprave prilikom provođenja postupaka iz svoje nadležnosti.
(8) Ministarstvo financija, Porezna uprava može za potrebe učinkovitog praćenja postupaka dubinske analize koje primjenjuju izvještajne financijske institucije u smislu ovoga Zakona pristupiti mehanizmima, postupcima, dokumentima i informacijama kod subjekata koji provode dubinsku analizu, a koje se odnose na mjere dubinske analize stranaka u skladu s propisima kojima se uređuje sprečavanje pranja novca i financiranja terorizma, čuvanje evidencija o transakcijama, informacije o stvarnom vlasniku ili stvarnim vlasnicima koje se prikupljaju, obrađuju i čuvaju u skladu s propisima kojima se uređuje sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma.
(9) Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u skladu s propisima koji uređuju sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma, izravno su dostupni podaci koji se nalaze u Registru stvarnih vlasnika.
(10) Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, u skladu s propisima koji uređuju sprječavanje pranja novca i financiranja terorizma, dostupni su podaci o stvarnom vlasništvu koji se nalaze kod pravnih subjekata i upravitelja trusta ili s trustom izjednačenog subjekta stranog prava.
Članak 10. izmijenjenčlankom 5. ovoga akta
Korištenje informacija i dokumenata
(1) Informacije dobivene u skladu s ovim Zakonom mogu se koristiti za utvrđivanje i naplatu poreza iz članka 4. ovoga Zakona te PDV-a i drugih neizravnih poreza, carina, za potrebe sprječavanja pranja novca i borbe protiv financiranja terorizma, za utvrđivanje i naplatu drugih tražbina iz članka 39. ovoga Zakona ili za utvrđivanje i naplatu doprinosa za obvezna osiguranja. Informacije se mogu koristiti i u sudskim i upravnim postupcima, pokrenutim zbog kršenja poreznog prava.
(2) Informacije i dokumenti primljeni u skladu s ovim Zakonom mogu se koristiti i u druge svrhe osim onih navedenih u stavku 1. ovoga članka, ako je to dopustilo nadležno tijelo države članice koje dostavlja informacije. Takvo se dopuštenje daje ako se informacije mogu koristiti u slične svrhe u državi članici nadležnog tijela koje ih je dostavilo.
(3) Porezno tijelo može proslijediti informacije iz stavaka 1. i 2. ovoga članka trećoj državi članici ako je država članica koja je dostavila informacije s tim suglasna. Smatra se da je država članica koja je dostavila informacije suglasna ako se u roku od deset petnaest dana od zaprimanja obavijesti o namjeri prosljeđivanja informacija ne usprotivi takvom prosljeđivanju.
(4) Porezno tijelo može nadležnom tijelu države članice priopćiti popis svrha za koje se dostavljene informacije i dokumenti mogu koristiti.
(5) Država članica koja prima informacije može upotrijebiti dostavljene informacije bez pristanka iz stavka 2. ovoga članka za bilo koju svrhu navedenu na popisu iz stavka 4. ovoga članka.
(6) Informacije, izvješća, izjave i svi drugi dokumenti ili njihove ovjerene preslike koji su dostavljeni poreznom tijelu u skladu s ovim Zakonom, mogu se koristiti kao dokazni materijal jednako kao i slične informacije, izvješća, izjave i ostali dokumenti od nekog tijela u Republici Hrvatskoj.
(7) Iznimno od stavaka 1. do 6. ovoga članka, informacije dobivene u skladu s člancima 39. do 55. ovoga Zakona koriste se u skladu s člankom 54. ovoga Zakona.
(8) Obveza čuvanja porezne tajne u skladu s općim zakonom kojim se uređuje odnos između poreznih obveznika i poreznih tijela odnosi se na informacije koje se u skladu s ovim Zakonom razmjenjuju između država članica.
(9) Iznimno od stavaka od 1. do 8. ovoga članka, informacije dobivene u skladu s člancima 34. i 35. ovoga Zakona mogu se koristiti za procjenu visoke razine rizika transfernih cijena i ostalih rizika povezanih sa smanjenjem porezne osnovice i premještanjem dobiti te za procjenu rizika neusklađenosti s pravilima o transfernim cijenama između članova skupine multinacionalnih poduzeća i prema potrebi za gospodarske i statističke analize. Usklađivanja transfernih cijena od strane Ministarstva financija, Porezne uprave ne temelje se na informacijama koje se razmjenjuju na temelju članaka 34. i 35. ovoga Zakona.
(10) Informacije iz članaka 34. i 35. ovoga Zakona mogu se koristiti kao temelj za daljnje provjere u odnosu na sporazume o transfernim cijenama skupine multinacionalnih poduzeća ili u odnosu na druga porezna pitanja tijekom poreznog nadzora na temelju kojih se mogu izvršiti odgovarajuća usklađenja oporezive dobiti sastavnog subjekta skupine multinacionalnog poduzeća.
Članak 10.a izmijenjenčlankom 6. ovoga akta
Zaštita podataka
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava, izvještajne financijske institucije, posrednici i, operateri platformi koji izvješćuju i pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuju smatraju se voditeljima obrade podataka kada samostalno ili zajednički utvrđuju svrhu i načine obrade osobnih podataka u skladu s propisom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.
(2) Izvještajne financijske institucije, posrednik ili operater, operateri platforme za izvješćivanje ili pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuju obavještavaju osobu o kojoj se izvješćuje da će informacije koje se na njega nju odnose prikupljati i dostavljati u skladu s ovim Zakonom te pružaju toj osobi sve informacije u skladu s propisima kojima se uređuje zaštita osobnih podataka prije izvješćivanja o tim informacijama kako bi osoba mogla ostvariti svoja prava na zaštitu podataka.
(3) Operateri platforme koja izvješćuje obavještavaju prodavatelje o kojima se izvješćuje o prijavljenoj naknadi.
Članak 10.c dodančlankom 7. ovoga akta
Usklađenost s Državnom informacijskom strukturom
Razvoj, implementacija i nadogradnja informacijskih sustava potrebnih za provedbu ovoga Zakona provode se u skladu s općim načelima te specifičnim organizacijskim i tehničkim standardima propisanim zakonom kojim se uređuje državna informacijska infrastruktura, a što uključuje obvezu korištenja Središnjeg sustava interoperabilnosti (SSI) i njegovih komponenti za automatsku razmjenu podataka propisanu ovim Zakonom.
Članak 12. izmijenjenčlankom 8. ovoga akta
Standardni obrasci i elektronički formati
(1) Povratna informacija iz članka 9. ovoga Zakona, razmjena informacija na zahtjev iz članka 15. ovoga Zakona i obavijesti iz članka 17. ovoga Zakona, obavijesti iz članka 10. stavaka 2. i 3. ovoga Zakona, spontana razmjena informacija iz članka 18. ovoga Zakona i potvrda o njihovu primitku iz članka 20. ovoga Zakona, obvezna automatska razmjena informacija iz članaka 21. 22., 27., 35.l i 35.l 35.af ovoga Zakona, prosljeđivanje obavijesti iz članka 43. ovoga Zakona odvija se u elektroničkom obliku, na za to propisanim standardnim obrascima.
(2) Standardnim obrascima mogu se priložiti izvješća, izjave i bilo koji drugi dokumenti ili njihove ovjerene preslike.
(3) Standardni obrasci iz stavka 1. ovoga članka sadržavaju najmanje sljedeće podatke:
a) ime/naziv, adresu i druge podatke bitne za utvrđivanja identiteta osobe na koju se zahtjev odnosi, a u slučaju zahtjeva iz članka 17.a stavka 3. ovoga Zakona i detaljan opis skupine
b) razlog zbog kojeg se informacija traži.
Članak 14. izmijenjenčlankom 9. ovoga akta
Pojmovi
U smislu ovoga Zakona pojedini pojmovi imaju sljedeće značenje:
1. druga jurisdikcija je:
a) druga jurisdikcija koja s Republikom Hrvatskom ima sklopljen sporazum između nadležnih tijela o automatskoj razmjeni informacija o financijskim računima i dodatak sporazumu nadležnih tijela o automatskoj razmjeni informacija o financijskim računima na temelju međunarodnog sporazuma i koja na temelju sporazuma dostavlja informacije iz članka 26. ovoga Zakona te je navedena na popisu objavljenom na službenim mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave
b) druga jurisdikcija s kojom je Europska unija sklopila sporazum na temelju kojega ta država dostavlja informacije iz članka 26. ovoga Zakona, Ministarstvu financija, Poreznoj upravi i koja je navedena na popisu koji je objavila Europska komisija
c) druga jurisdikcija koja s Republikom Hrvatskom ima sklopljen sporazum između nadležnih tijela o automatskoj razmjeni informacija o dohotku ostvarenom putem digitalnih platformi i koja na temelju sporazuma razmjenjuje informacije iz članka 35.l ovoga Zakona te je navedena na popisu objavljenom na službenim mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave
d) druga jurisdikcija koja s Republikom Hrvatskom ima sklopljen sporazum između nadležnih tijela o automatskoj razmjeni informacija u skladu s okvirom za izvješćivanje o kriptoimovini i koja na temelju sporazuma razmjenjuje informacije iz članka 35.u ovoga Zakona te je navedena na popisu objavljenom na službenim mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave
e) druga jurisdikcija koja s Republikom Hrvatskom ima sklopljen sporazum između nadležnih tijela o automatskoj razmjeni Prijava s informacijama o dopunskom porezu koja na temelju sporazuma razmjenjuje informacije iz članka 35.ae ovoga Zakona te je navedena na popisu objavljenom na službenim mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave
2. porezno tijelo jest tijelo državne uprave, tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave ili tijelo jedinice lokalne samouprave u čijem su djelokrugu poslovi utvrđivanja, nadzora i naplate poreza
3. nadležno tijelo države članice je tijelo države članice nadležno za administrativnu suradnju u području poreza
4. povezana poduzeća znače kada jedno poduzeće izravno ili neizravno sudjeluje u upravljanju, kontroli ili kapitalu drugog poduzeća ili ako iste osobe sudjeluju, izravno ili neizravno, u upravljanju, kontroli ili kapitalu poduzeća
5. poduzeće podrazumijeva svaki oblik poslovanja
6. primici od neskrbničkih dividendi su dohodak od dividendi ili drugi dohodak koji se u državi članici platitelja smatra dividendama, a koji se isplaćuju ili doznačuju na račun koji nije skrbnički račun
7. proizvodi životnog osiguranja koji nisu obuhvaćeni drugim pravnim instrumentima Europske unije o razmjeni informacija i drugim sličnim mjerama su ugovori o osiguranju, osim ugovora o osiguranju uz mogućnost isplate otkupne vrijednosti police koji podliježu izvješćivanju, u kojima se naknade iz ugovora plaćaju u slučaju smrti ugovaratelja osiguranja
8. adresa distribuiranog zapisa je adresa distribuiranog zapisa kako je navedena u Uredbi (EU) 2023/1114
9. klijent je svaki posrednik ili relevantni porezni obveznik koji prima usluge, uključujući pomoć, savjete, usmjeravanje ili smjernice, od posrednika koji podliježe obvezi čuvanja profesionalne tajne u vezi s prekograničnim aranžmanom o kojem se izvješćuje.
Članak 22. izmijenjenčlankom 10. ovoga akta
Automatska razmjena informacija o dostupnim vrstama dohotka i imovine
(1) Automatska razmjena informacija o dostupnim vrstama dohotka i imovine podrazumijeva sljedeće vrste dohotka i imovine, kako su propisane u zakonodavstvu Republike Hrvatske:
1. dohodak od nesamostalnog rada
2. primitke članova upravnih odbora i upravnih vijeća
3. proizvode životnog osiguranja koji nisu obuhvaćeni drugim pravnim instrumentima razmjene informacija i drugim sličnim mjerama Europske unije
4. mirovine
5. vlasništvo nad nekretninama i dohodak od imovine i imovinskih prava
6. autorske naknade
7. primici od neskrbničkih dividendi, osim primitaka od dividendi izuzetih od poreza na dobit na temelju odredbi koje uređuju oporezivanje dobiti od udjela u dobiti između matičnih društava i povezanih društava iz različitih država članica u skladu s propisom kojim se uređuje oporezivanje dobiti.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava nastoji uključiti porezni identifikacijski broj (PIB) rezidenata koji izdaje država članica rezidentnosti pri dostavi informacija iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Automatska razmjena informacija iz stavka 1. ovoga članka provodi se najmanje jedanput godišnje, u roku od šest mjeseci istekom poreznog razdoblja tijekom kojeg su informacije postale dostupne.
Članak 24. izmijenjenčlankom 11. ovoga akta
Obveze prema Europskoj komisiji
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava izvješćuje Europsku komisiju o barem dvije kategorije dohotka i imovine navedenim u članku 22. stavku 1. ovoga Zakona do 31. prosinca 2023.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava jedanput godišnje izvješćuje Europsku komisiju o barem četiri kategorije dohotka i imovine navedenim u članku 22. stavku 1. ovoga Zakona.
(3) Ministarstvo financija, Porezna uprava izvješćuje Europsku komisiju o barem pet kategorija dohotka i imovine navedenim u članku 22. stavku 1. ovoga Zakona do 1. siječnja 2026. za razdoblje koje počinje teći od 1. siječnja 2026.
(4) Ministarstvo financija, Porezna uprava obvezna je svake godine dostavljati Europskoj komisiji statističke podatke o opsegu automatske razmjene informacija, godišnju procjenu učinkovitosti izvršene automatske razmjene podataka sukladno propisanom obrascu, informacije o administrativnim i drugim relevantnim troškovima i koristima povezanim s obavljanim razmjenama te o mogućim promjenama za porezne uprave i treće strane.
(5) Informacije koje Ministarstvo financija, Porezna uprava priopći Europskoj komisiji na temelju stavka 3. ovoga članka te svako drugo izvješće ili dokument koje Europska komisija izradi koristeći se takvim informacijama mogu se proslijediti drugim državama članicama.
(6) Proslijeđene informacije iz stavka 4. ovoga članka obuhvaćene su obvezom čuvanja poslovne tajne i uživaju zaštitu koja se primjenjuje na slične informacije na temelju nacionalnog prava države članice koja ih je primila.
(7) Izvješća i dokumenti iz stavka 4. ovoga članka koje izradi Europska komisija mogu se upotrijebiti samo u analitičke svrhe te se ne smiju objavljivati ili davati na raspolaganje drugim osobama ili tijelima bez izričite suglasnosti Europske komisije.
Članak 26. izmijenjenčlankom 12. ovoga akta
Automatska razmjena informacija o financijskim računima
Automatska razmjena informacija o financijskim računima obuhvaća sljedeće informacije:
1. ime i prezime, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj ili više njih, datum i mjesto rođenja (u slučaju fizičke osobe) svake osobe o kojoj se izvješćuje i koja je imatelj računa i, u slučaju subjekta koji je imatelj računa i za koji je nakon primjene pravila dubinske analize utvrđeno da ima jednu ili više osoba koje nad njim imaju kontrolu, a koje su osobe o kojima se izvješćuje, naziv, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj subjekta ili više subjekata te ime i prezime, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj ili više njih, datum i mjesto rođenja svake osobe o kojoj se izvješćuje
2. broj računa (ili ako nema broja računa, funkcionalno istovjetnu oznaku)
3. naziv i identifikacijski broj (ako postoji) izvještajne financijske institucije
4. stanje računa ili vrijednost (uključujući, u slučaju ugovora o osiguranju ili ugovora o rentnom osiguranju uz mogućnost isplate otkupne vrijednosti police, novčanu ili otkupnu vrijednost) na kraju relevantne kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja ili ako je tijekom te godine ili tog razdoblja račun zatvoren, informaciju o zatvaranju računa
5. u slučaju skrbničkog računa:
ukupan bruto iznos kamata, ukupan bruto iznos dividendi i ukupan bruto iznos drugog prihoda ostvarenog od imovine na računu, u svakom slučaju ono što je plaćeno ili pripisano na račun (ili u vezi s računom) tijekom kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja i
ukupne bruto primitke od prodaje ili otkupa financijske imovine, plaćene ili pripisane na račun tijekom kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja u kojem je izvještajna financijska institucija djelovala kao skrbnik, broker, opunomoćenik ili zastupnik imatelja računa po nekoj drugoj osnovi
6. u slučaju depozitnog računa, ukupan bruto iznos kamata plaćenih ili pripisanih na račun tijekom kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja i
7. u slučaju računa koji nije naveden u točki 5. ili 6. ovoga stavka, ukupan bruto iznos plaćen ili pripisan na račun imatelja računa tijekom kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja u kojem je izvještajna financijska institucija obveznik ili dužnik, uključujući zbirni iznos isplata po osnovi otkupa imatelju računa tijekom kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja
8. je li za svakog imatelja računa pribavljena valjana izjava o rezidentnosti
9. vrsta računa, radi li se postojećem računu ili o novom računu i je li račun zajednički račun, uključujući broj imatelja zajedničkog računa
10. nedokumentirani račun, ako se pretraživanjem evidencija na papiru ne utvrdi indicija, a pokušaj dobivanja izjave o rezidentnosti ili dokumentiranog dokaza ne bude uspješan
11. u slučaju vlasničkih udjela u vlasništvu investicijskog subjekta koji je pravni aranžman uloga ili uloge na temelju kojih je osoba o kojoj se izvješćuje imatelj vlasničkog udjela
12. uloga ili uloge na temelju kojih je svaka osoba o kojoj se izvješćuje, koja je osoba koja ima kontrolu nad subjektom koji je imatelj računa, osoba koja ima kontrolu nad subjektom i je li za svaku takvu osobu o kojoj se izvješćuje pribavljena valjana izjava o rezidentnosti.
Članak 27. izmijenjenčlankom 13. ovoga akta
(1) Točne i potpune informacije iz članka 26. ovoga Zakona koje se odnose na rezidente država članica ili drugih jurisdikcija izvještajne financijske institucije obvezne su prikupljati u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize, te dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi do 30. lipnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
(2) Ako izvještajne financijske institucije u kalendarskoj godini za koju se izvješćuje nisu identificirale račune o kojima se izvješćuje, obvezne su o tome obavijestiti Ministarstvo financija, Poreznu upravu u roku iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Izvještajne financijske institucije vode evidencije o svim poduzetim koracima i dokazima koji se upotrebljavaju za prikupljanje informacija iz članka 26. ovoga Zakona u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize.
(4) Izvještajne financijske institucije obvezne su od imatelja računa i osobe o kojoj se izvješćuje pribaviti valjanu izjavu o rezidentnosti.
Članak 30. izmijenjenčlankom 14. ovoga akta
Automatska razmjena informacija o prethodnim poreznim mišljenima s prekograničnim učinkom i prethodnim sporazumima o transfernim cijenama
(1) Prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom u smislu ovoga Zakona podrazumijeva svaki sporazum, priopćenje ili svaki drugi instrument ili mjeru sa sličnim učincima, uključujući ono izdano, izmijenjeno ili obnovljeno u okviru poreznog nadzora, a koje ispunjava sljedeće uvjete:
1. izdano je, izmijenjeno ili obnovljeno od strane Ministarstva financija, Porezne uprave, neovisno o tome primjenjuje li se ono uistinu
2. izdano je, izmijenjeno ili obnovljeno za određenu osobu ili grupu osoba, i na njega se ta osoba ili skupina osoba ima pravo pozvati
3. odnosi se na tumačenje ili primjenu pravne ili administrativne odredbe u vezi s primjenom ili provedbom poreznih zakona
4. odnosi se na prekograničnu transakciju ili pitanje uspostavlja li se obavljanjem djelatnosti osobe u drugoj jurisdikciji stalna poslovna jedinica i ili na pitanje je li fizička osoba rezident u porezne svrhe u Republici Hrvatskoj
5. donosi se prije transakcija ili obavljanja djelatnosti u drugoj jurisdikciji koje bi se mogle smatrati uspostavom stalne poslovne jedinice ili prije podnošenja porezne prijave za razdoblje u kojem su transakcija, niz transakcija ili djelatnosti obavljene.
(2) Prekogranična transakcija u smislu ovoga članka može podrazumijevati, ali ne isključivo, ulaganje, isporuku robe, usluga, financiranja ili korištenje materijalne ili nematerijalne imovine i ne mora izravno uključivati osobu kojoj je upućeno prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom.
(3) Prekogranična transakcija u smislu ovoga članka podrazumijeva transakciju ili niz transakcija:
1. u kojima neke od stranaka koje sudjeluju u transakciji ili nizu transakcija nisu rezidenti u svrhu oporezivanja u državi članici koja izdaje, mijenja ili obnavlja prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom
2. u kojima je neka od stranaka koje sudjeluju u transakciji ili nizu transakcija istodobno rezident u svrhu oporezivanja u više jurisdikcija
3. u kojima jedna od stranaka koje sudjeluju u transakciji ili nizu transakcija posluje u drugoj jurisdikciji preko stalne poslovne jedinice, a ta je transakcija ili niz transakcija dio poslovanja ili cjelokupno poslovanje stalne poslovne jedinice. Prekogranična transakcija ili niz transakcija obuhvaća i sporazume koje jedna osoba sklapa u pogledu poslovanja u drugoj jurisdikciji koje obavlja preko stalne poslovne jedinice ili
4. takva transakcije ili niz transakcija imaju prekogranični učinak.
Članak 32. izmijenjenčlankom 15. ovoga akta
(1) Automatska razmjena informacija iz stavka 2. ovoga članka obuhvaća sljedeće informacije:
1. podatke o osobi, osim o fizičkoj osobi, i prema potrebi o skupini osoba kojoj pripada, osim fizičke osobe ako se prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom ne odnosi na fizičku osobu i priopćuje u skladu s člankom 32. stavcima 3., 4. i 5. ovoga Zakona
2. sažetak sadržaja prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama, uključujući opis relevantnih poslovnih aktivnosti ili transakcija ili niza transakcija kao i sve druge informacije koje bi mogle biti korisne nadležnom tijelu države članice u procjeni mogućeg poreznog rizika, na način da se ne otkriva trgovinska, industrijska ili poslovna tajna, trgovinski postupak ili informacije koje bi bile u suprotnosti s javnim poretkom
3. datume izdavanja, izmjene ili obnove prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama
4. datum početka važenja prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama, ako je naveden
5. datum prestanka važenja prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama, ako je naveden
6. vrstu prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama
7. iznos transakcije ili niza transakcija prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom ili prethodnog sporazuma o transfernim cijenama, ako se takav iznos navodi u prethodnom poreznom mišljenju s prekograničnim učinkom ili prethodnom sporazumu o transfernim cijenama
8. opis kriterija koji se primjenjuju za utvrđivanje transfernih cijena ili samu transfernu cijenu u slučaju prethodnog sporazuma o transfernim cijenama
9. opis metode koja se primjenjuje za određivanje transfernih cijena ili samu transfernu cijenu u slučaju prethodnog sporazuma o transfernim cijenama
10. u danom slučaju podatke prema drugim državama članicama, na koje bi prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom ili prethodni sporazum o transfernim cijenama mogli utjecati
11. u danom slučaju identifikacijske podatke za svaku osobu, osim fizičkih osoba utvrđivanje bilo koje osobe, osim fizičke osobe ako se prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom ne odnosi na fizičku osobu i priopćuje u skladu s člankom 32. stavcima 3., 4. i 5. ovoga Zakona, u drugim državama članicama, na koje koju bi moglo utjecati prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom ili prethodni sporazum o transfernim cijenama mogao utjecati (pri čemu treba te je potrebno navesti s kojom kojim su državom članicom te državama članicama pogođene osobe povezane) i
12. podatak o tome temelji li se dostavljena informacija na samom prethodnom poreznom mišljenju s prekograničnim učinkom ili prethodnom sporazumu o transfernim cijenama ili na zahtjevu iz članka 11. stavka 7. ovoga Zakona.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava automatskom razmjenom dostavlja nadležnim tijelima država članica i Europskoj komisiji informacije o prethodnim poreznim mišljenjima iz članka 30. stavka 1. ovoga Zakona i prethodnim sporazumima o transfernim cijenama iz članka 31. stavka 1. ovoga Zakona koja su izdana, izmijenjena ili obnovljena nakon 31. prosinca 2016. Ministarstvo financija, Porezna uprava informacije iz stavka 1. točaka 1., 2., 8. i 11. ovoga članka ne dostavlja Europskoj komisiji.
(3) Stavak Odredba stavka 2. ovoga članka ne primjenjuje se u slučaju kada se prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom odnosi isključivo na porezna pitanja jedne ili više fizičkih osoba. davanja fizičke osobe ili više njih, osim ako je to prethodno porezno mišljenje s prekograničnim učinkom izdano, izmijenjeno ili produljeno nakon 1. siječnja 2026. i ako iznos transakcije ili niza transakcija prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom premašuje 1.500.000,00 eura (ili jednakovrijedni iznos u bilo kojoj drugoj valuti), ako se takav iznos navodi u prethodnom poreznom mišljenju s prekograničnim učinkom, ili se prethodnim poreznim mišljenjem s prekograničnim učinkom utvrđuje je li osoba rezident u porezne svrhe u Republici Hrvatskoj.
(4) Ako iznos transakcije ili niza transakcija prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom premašuje 1.500.000,00 eura (ili jednakovrijedni iznos u bilo kojoj drugoj valuti), u nizu transakcija koje se odnose na različitu robu, usluge ili imovinu iznos prethodnog poreznog mišljenja s prekograničnim učinkom obuhvaća ukupnu temeljnu vrijednost čiji se iznosi ne zbrajaju ako se transakcije za istu robu, usluge ili imovinu izvršavaju nekoliko puta.
(5) Razmjena informacija o prethodnim poreznim mišljenjima s prekograničnim učinkom koja se odnose na fizičke osobe ne uključuje mišljenja o oporezivanju na izvoru u pogledu dohotka nerezidenata od nesamostalnog rada, direktorskih naknada ili mirovina.
Članak 35. izmijenjenčlankom 16. ovoga akta
(1) Skupine multinacionalnih poduzeća čiji ukupni konsolidirani prihod skupine u prethodnoj poreznoj godini prelazi iznos od 750 milijuna eura ili iznos u drugoj valuti koji odgovara navedenom iznosu i čija su krajnja matična društva u svrhu oporezivanja rezidenti Republike Hrvatske ili drugi sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća obvezni su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostaviti izvješće po državama iz članka 34. stavka 1. ovoga Zakona u roku od 12 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi.
(2) Sastavni subjekt skupine multinacionalnih poduzeća koji je u svrhu oporezivanja rezident u Republici Hrvatskoj obvezan je Ministarstvo financija, Poreznu upravu izvijestiti o tome je li krajnje matično društvo ili zamjensko matično društvo ili sastavni subjekt, u roku najkasnije četiri mjeseca nakon isteka razdoblja za koje se utvrđuje porez na dobit u skladu s propisom kojim se uređuje oporezivanje dobiti.
(3) Sastavni subjekt skupine multinacionalnih poduzeća koji je u svrhu oporezivanja rezident u Republici Hrvatskoj, a koji nije krajnje matično društvo, zamjensko matično društvo niti sastavni subjekt, obvezan je Ministarstvo financija, Poreznu upravu izvijestiti o identitetu i poreznoj rezidentnosti subjekta koji podnosi izvješće u roku najkasnije četiri mjeseca nakon isteka razdoblja za koje utvrđuje porez na dobit u skladu s propisom kojim se uređuje oporezivanje dobiti.
(4) Automatska razmjena informacija iz stavka 1. ovoga članka odvija se u roku od 15 mjeseci od posljednjeg dana porezne godine za koju se izvješće po državama podnosi. Prvo izvješće po državama dostavlja se za poreznu godinu koja počinje 1. siječnja 2016. ili nakon tog datuma, u roku od 18 mjeseci od posljednjeg dana te porezne godine.
(5) Ministar financija pravilnikom će urediti sadržaj, oblik i pravila za ispunjavanje izvješća po državama potrebne za provedbu automatske razmjene informacija o izvješćima po državama.
Članak 35.aa dodančlankom 21. ovoga akta
(1) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje je u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinskom analizom obvezan dostaviti informacije o korisnicima kriptoimovine o kojima se izvješćuje, Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako:
1. je subjekt kojeg je Agencija ovlastila za ili mu je omogućeno pružanje usluga povezanih s kriptoimovinom u skladu s propisom kojim se uređuje provedba Uredbe (EU) 2023/1114 i u skladu s člankom 63. Uredbe (EU) 2023/1114, a nakon obavijesti Agenciji u skladu s propisom kojim se uređuje provedba Uredbe (EU) 2023/1114 i u skladu s člankom 60. Uredbe (EU) 2023/1114 ili
2. nije subjekt kojeg je Agencija ovlastila za ili mu je omogućeno pružanje usluga povezanih s kriptoimovinom u skladu s propisom kojim se uređuje provedba Uredbe (EU) 2023/1114 i u skladu s člankom 63. Uredbe (EU) 2023/1114, a nakon obavijesti Agenciji u skladu s propisom kojim se uređuje provedba Uredbe (EU) 2023/1114 i u skladu s člankom 60. Uredbe (EU) 2023/1114, a ispunjava sljedeće kriterije:
a) subjekt ili fizička osoba je rezident u porezne svrhe u Republici Hrvatskoj
b) subjekt je osnovan ili organiziran u skladu sa zakonima Republike Hrvatske i ima pravnu osobnost u Republici Hrvatskoj ili ima obvezu podnositi porezne prijave ili ostale relevantne informacije poreznim tijelima u Republici Hrvatskoj koje se odnose na porez na dobit subjekta
c) subjektu je mjesto upravljanja u Republici Hrvatskoj ili
d) subjektu ili fizičkoj osobi je redovito mjesto poslovanja u Republici Hrvatskoj.
(2) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje, u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinskom analizom, podnosi informacije o transakcijama o kojima se izvješćuje i koje su provedene preko podružnice koja se nalazi u Republici Hrvatskoj, Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.
(3) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje iz stavka 1. točke 2. podtočke b), c) ili d) ovoga članka nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako je iste informacije podnio u drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije jer je rezident u porezne svrhe u toj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
(4) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje iz stavka 1. točke 2. podtočke c) ili d) ovoga članka nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako je iste informacije podnio u bilo kojoj drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije jer je subjekt koji je osnovan ili organiziran prema zakonima te države članice ili kvalificirane jurisdikcije izvan Europske unije, ima pravnu osobnost u drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije ili ima obvezu podnositi porezne prijave ili ostale relevantne informacije koje se odnose na njegovu porez na dobit poreznim tijelima u drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
(5) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje iz stavka 1. točke 2. podtočke d) ovoga članka nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako je iste informacije podnio u bilo kojoj drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije jer mu je mjesto upravljanja u toj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
(6) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje koji je fizička osoba iz stavka 1. točke 2. podtočke d) ovoga članka nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako je iste informacije podnio u bilo kojoj drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije jer je rezident u porezne svrhe u toj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
(7) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje iz stavka 1. točke 2. podtočke a), b), c) ili d) ovoga članka nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ako je Ministarstvu financija, Poreznoj upravi podnio dokaz kojim se potvrđuje da je iste informacije podnio u drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
(8) Iznimno od članka 35.u ovoga Zakona, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje nije obvezan podnijeti informacije Ministarstvu financija, Poreznoj upravi o transakcijama o kojima se izvješćuje, a koje provodi preko podružnice u bilo kojoj drugoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije ako ta podružnica takve zahtjeve ispunjava u bilo kojoj drugoj takvoj državi članici ili kvalificiranoj jurisdikciji izvan Europske unije.
Članak 35.ab dodančlankom 21. ovoga akta
Obveze korisnika imovine
Ako korisnik kriptoimovine ne dostavi informacije u skladu s člancima 35.u i 35.v ovoga Zakona nakon dva podsjetnika kojima je prethodio početni zahtjev pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje, ali ne prije isteka roka od 60 dana, pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje spriječit će tog korisnika kriptoimovine u obavljanju transakcija o kojima se izvješćuje.
Članak 35.ac dodančlankom 21. ovoga akta
Obveza registracije subjekta koji je
povezan s kriptoimovinom
(1) Subjekt povezan s kriptoimovinom koji je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje obvezan je registrirati se kod Ministarstva financija, Porezne uprave prije isteka razdoblja u kojem je bio obvezan dostaviti informacije iz članka 35.u ovoga Zakona.
(2) Ako subjekt povezan s kriptoimovinom ispunjava uvjete iz članka 35.aa stavka 1. točke 2. podtočaka a), b), c) i d) ovoga Zakona ili članka 35.aa stavka 2. ovoga Zakona u više država članica, ima obvezu registracije kod nadležnog tijela jedne od tih država članica prije isteka razdoblja u kojem je bio obvezan dostaviti informacije iz članka 35.u ovoga Zakona.
(3) Ako je subjekt povezan s kriptoimovinom koji je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje ispunio obvezu registracije u nekoj od država članica, izuzima se od obveze registracije u Republici Hrvatskoj te od ispunjavanja obveza izvješćivanja o korisnicima kriptoimovine u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize.
(4) Subjekt povezan s kriptoimovinom koji se registrirao u Ministarstvu financija, Poreznoj upravi nakon registracije u skladu sa stavcima 1., 2. i 3. ovoga članka obvezan je Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostaviti sljedeće informacije:
1. ime
2. poštansku adresu
3. elektroničke adrese, uključujući web-mjesta
4. svaki porezni identifikacijski broj izdan subjektu povezanom s kriptoimovinom
5. države članice ili druge jurisdikcije u kojima su korisnici o kojima se izvješćuje rezidenti u skladu s postupcima dubinske analize
6. sve kvalificirane jurisdikcije izvan Europske unije.
(5) Subjekt povezan s kriptoimovinom obavješćuje Ministarstvo financija, Poreznu upravu o svim promjenama u odnosu na dostavljene informacije iz stavka 4. ovoga članka.
(6) Ministarstvo financija, Porezna uprava dodjeljuje individualni identifikacijski broj subjektu iz stavka 4. ovoga članka o kojem elektroničkim putem obavješćuje nadležna tijela svih država članica.
(7) Ministarstvo financija, Porezna uprava može izbrisati subjekt povezan s kriptoimovinom iz registra subjekata povezanih s kriptoimovinom u sljedećim slučajevima:
1. subjekt povezan s kriptoimovinom dostavio je obavijest Ministarstvu financija, Poreznoj upravi da u Europskoj uniji više nema korisnike o kojima se izvješćuje
2. ako nije dostavljena obavijest na temelju točke 1. ovoga stavka, to opravdava pretpostavku da je subjekt povezan s kriptoimovinom prestao obavljati svoju aktivnost
3. subjekt više nije subjekt povezan s kriptoimovinom
4. Ministarstvo financija, Porezna uprava opozvala je registraciju subjekta koji je povezan s kriptoimovinom.
(8) Ministarstvo financija, Porezna uprava dostavlja obavijest Komisiji o svakom subjektu povezanom s kriptoimovinom koji ima korisnike o kojima se izvješćuje koji su rezidenti Europske unije iako se nije registrirao u Ministarstvu financija, Poreznoj upravi.
(9) Ako subjekt povezan s kriptoimovinom nakon dva podsjetnika koje je uputilo Ministarstvo financija, Porezna uprava ne ispuni obvezu izvješćivanja iz članka 35.u ovoga Zakona, Ministarstvo financija, Porezna uprava povlači registraciju subjekta povezanog s kriptoimovinom.
(10) Registracija se opoziva najkasnije nakon isteka 90 dana, ali ne prije isteka 30 dana nakon drugog podsjetnika.
(11) Subjekt povezan s kriptoimovinom kojem je registracija povučena u skladu sa stavkom 9. ovoga članka može se ponovo registrirati u Republici Hrvatskoj samo ako Ministarstvu financija, Poreznoj upravi pruži odgovarajuće jamstvo u pogledu svoje obveze izvješćivanja u Europskoj uniji, uključujući sve prethodno neispunjene zahtjeve za izvješćivanjem.
(12) Ministar financija pravilnikom iz članka 29. stavka 6. ovoga Zakona propisuje pravila za jedinstvenu registraciju subjekta koji je povezan s kriptoimovinom.
Članak 35.ad dodančlancima 21. i 22. ovoga akta
Agencija u skladu s propisom kojim se uređuje provedba Uredbe (EU) 2023/1114 najkasnije do 31. prosinca kalendarske godine u kojoj je izdano odobrenje za rad Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostavlja popis svih pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom kojima je izdano odobrenje za rad.
Članak 35.ae dodančlankom 22. ovoga akta
(1) Automatska razmjena informacija o prijavama s informacijama o dopunskom porezu obuhvaća sljedeće informacije:
1. informacije o skupini multinacionalnih poduzeća:
a) informacije koje se odnose na identifikaciju sastavnog subjekta, odnosno krajnje matično društvo ili imenovani sastavni subjekt koji podnosi prijavu, koje obuhvaćaju ime sastavnog subjekta koji podnosi prijavu, porezni identifikacijski broj, uloga u odnosu na pravila, jurisdikcija u kojoj se nalazi sastavni subjekt koji podnosi prijavu, jurisdikcija primateljica za razmjenu informacija
b) opće informacije o skupini multinacionalnih poduzeća, odnosno naziv skupine multinacionalnih poduzeća, datum početka i završetka izvještajne fiskalne godine, izmijenjena prijava, konsolidirani financijski izvještaj krajnjeg matičnog društva (vrsta), standard financijskog računovodstva koji se primjenjuje za konsolidirane financijske izvještaje krajnjeg matičnog društva, valuta prezentiranja koja se upotrebljava za konsolidirane financijske izvještaje krajnjeg matičnog društva, odnosno oznaka ISO
c) informacije o korporativnoj strukturi koje obuhvaćaju jurisdikciju krajnjeg matičnog društva, primjenjiva pravila, ime, porezni identifikacijski broj krajnjeg matičnog društva, porezni identifikacijski broj krajnjeg matičnog društva u jurisdikciji u kojoj se podnosi prijava, ako je različit i ako postoji, status za potrebe pravila, a ako je krajnje matično društvo isključeni subjekt, navodi se vrsta, jurisdikcija u kojoj se smatra da matično društvo dvostruke rezidentnosti podliježe kvalificiranom pravilu o uključivanju dobiti, u slučaju da se to matično društvo nalazi u drugoj jurisdikciji u kojoj ne podliježe kvalificiranom pravilu o uključivanju dobiti; identifikacija sastavnog subjekta, zajedničkog pothvata ili povezanog subjekta zajedničkog pothvata, što uključuje ime, porezni identifikacijski broj, porezni identifikacijski broj za jurisdikciju koja podnosi prijavu ako postoji, status za potrebe pravila, promjene u odnosu na prethodnu izvještajnu fiskalnu godinu, jurisdikciju, vlasničku strukturu sastavnog subjekta, zajedničkog pothvata ili povezanog subjekta zajedničkog pothvata, ako je sastavni subjekt matično društvo u djelomičnom vlasništvu ili posredničko matično društvo, je li subjekt obvezan primjenjivati kvalificirano pravilo o uključivanju dobiti, primjenjuje li se na subjekt pravilo o prenisko oporezivanoj dobiti; ime i vrsta isključenog subjekta, promjene u odnosu na prethodnu izvještajnu godinu, promjene korporativne strukture do kojih je došlo tijekom izvještajne fiskalne godine
d) sažetak informacija na visokoj razini: ime jurisdikcije, vrsta podskupine, identifikacija podskupine, imena jurisdikcija s pravom oporezivanja, primjenjuje li se sigurna luka ili isključenje, raspon efektivne porezne stope, je li primjena sadržajnog isključivanja dobiti dovela do toga da ne nastaje dopunski porez, dopunski porez koji treba platiti odnosno kvalificirani domaći dopunski porez – raspon, dopunski porez koji treba platiti odnosno kvalificirano pravilo o uključivanju dobiti/kvalificirano pravilo o prenisko oporezivanoj dobiti – raspon
2. sigurne luke u smislu međunarodnog oporezivanja i iznimke primjenjive u određenoj jurisdikciji koje uključuju sljedeće: ime jurisdikcije, vrstu podskupine, identifikaciju podskupine ako postoji, jurisdikciju s pravom oporezivanja, postojanje razlika o kojima se izvješćuje, iznimke u jurisdikciji primjenjive na tu jurisdikciju – dopunski porez sveden na nulu, odluku o jurisdikciji sigurne luke, odluku o sigurnoj luci – odabrana sigurna luka, stalne sigurne luke – pojednostavljeni izračun za sastavne subjekte koji nisu značajni: ukupni prihodi tih subjekata i ukupni pojednostavljeni porez, prijelazne sigurne luke: a) prijelazne sigurne luke za izvješća po državama, što obuhvaća ukupan prihod, dobit (gubitak) prije poreza na dobit, pojednostavljene obuhvaćene poreze, b) prijelazne sigurne luke u kojima se primjenjuje pravilo o prenisko oporezivanoj dobiti, što obuhvaća stopu poreza na dobit, odluku o de minimis isključenju: a) odluka o primjeni de minimis isključenja za izvještajnu fiskalnu godinu, b) pojednostavljeni izračun za sastavne subjekte koji nisu značajni, a koji obuhvaća prihode, kvalificirajuće prihode, neto računovodstvenu dobit ili gubitak, kvalificirajući dobit ili gubitak po posebno definiranim fiskalnim godinama u prijavi, skupinu multinacionalnih poduzeća u početnoj fazi međunarodne aktivnosti, ako je primjenjivo
3. elemente za izračune:
a) obilježja jurisdikcije koja obuhvaćaju: ime jurisdikcije, vrstu podskupine ako postoji, identifikaciju podskupine, jurisdikciju s pravom oporezivanja, efektivnu poreznu stopu, prilagođene obuhvaćene poreze, neto kvalificirajuću dobit ili gubitak, sadržajno isključivanje dobiti, dodatni važeći dopunski porez, iznos dopunskog poreza prema domaćem zakonodavstvu, odluke, agregirane tekuće porezne rashode u odnosu na obuhvaćene poreze nakon dodjela obuhvaćenih poreza koji su nastali za određene vrste sastavnih subjekata, kvalificirane povrative porezne kredite ili utržive prenosive porezne kredite odnosno porezne rashode, ostale porezne kredite odnosno porezne rashode, iznos odgođenih poreznih rashoda, kvalificirane povrative porezne kredite ili utržive prenosive porezne kredite, višak negativnih poreznih rashoda, prijelazna pravila
b) izračun efektivne porezne stope koji uključuje neto kvalificirajuću dobit ili gubitak i prilagođene obuhvaćene poreze te se efektivna porezna stopa obračunava po sljedećoj formuli: efektivna porezna stopa = prilagođeni obuhvaćeni porezi sastavnih subjekata u jurisdikciji / neto kvalificirajuća dobit ili gubitak sastavnih subjekata u jurisdikciji. Izračun kvalificirajuće dobiti ili gubitka obuhvaća ukupan iznos prilagođenih obuhvaćenih poreza, višak negativnih poreznih rashoda, izračun prijelaznog mješovitog režima oporezivanja kontroliranog inozemnog društva, ako postoji. Izračuni u pogledu jurisdikcije povezani s odgođenim poreznim računovodstvom; Odgođene porezne prilagodbe; sažetak na visokoj razini; raščlamba prilagodbi; prijenosi gubitaka; Mehanizam ponovnog obračuna prilagodbi; Prijelazna pravila; Odluke o jurisdikcijama: a) odluke, b) zahtjevi za informacije u vezi s odlukama o jurisdikciji; Odluka o pretpostavljenom porezu na raspodjelu; Izračuni sastavnog subjekta: a) odluka o primjeni prijelaznog pojednostavljenog okvira za izvješćivanje o jurisdikcijama, b) agregirano izvješćivanje za skupine s konsolidiranim porezom; Kvalificirajuća dobit ili gubitak: a) prilagodbe neto računovodstvene dobiti ili gubitka, b) prekogranična dodjela dobiti ili gubitka između glavnog subjekta i stalne poslovne jedinice te provodnog subjekta, c) prekogranične prilagodbe, d) prilagodbe kvalificirajuće dobiti krajnjeg matičnog društva koje je provodni subjekt ili podliježe režimu odbitka dividende; Prilagođeni obuhvaćeni porezi; Odluke o sastavnom subjektu ili odluke koje se primjenjuju na skupinu zajedničkih pothvata; Isključivanje dobiti od međunarodnog pomorskog prijevoza; Informacije za potrebe odluke o primjeni metode oporezive raspodjele; Ostali računovodstveni standardi
c) izračun dopunskog poreza koji obuhvaća Postotak dopunskog poreza 15% – efektivna porezna stopa (a); sadržajno isključivanje dobiti (b); višak dobiti – neto kvalificirajuća dobit (c), daljnji dopunski porez (d), dospjeli domaći dopunski porez (e), dopunski porez = (a) x (c) + (d) - (e) Ukupni iznos sadržajnog isključivanja dobiti: izuzeće za plaće, izuzeće za materijalnu imovinu; Raspodjela prihvatljivih troškova plaća i knjigovodstvene vrijednosti prihvatljive materijalne imovine stalnim poslovnim jedinicama za potrebe sadržajnog isključivanja dobiti; Raspodjela prihvatljivih troškova plaća i knjigovodstvene vrijednosti prihvatljive materijalne imovine provodnog subjekta za potrebe sadržajnog isključivanja dobiti; Dodatni važeći dopunski porez; Dodatni dopunski porez osim u slučaju neto kvalificirajućeg gubitka u izvještajnoj fiskalnoj godini; Dodatni dopunski porez u slučaju neto kvalificirajućeg gubitka u izvještajnoj fiskalnoj godini; Kvalificirani domaći dopunski porez; Dodjela i raspodjela dopunskog poreza, ako postoji, Primjena pravila o uključivanju dobiti u odnosu na tu jurisdikciju, Ukupni iznos dopunskog poreza na temelju pravila o prenisko oporezovanoj dobiti za tu jurisdikciju, Pripisivanje dopunskog poreza na temelju pravila o prenisko oporezivanoj dobiti.
(2) Informacije iz stavka 1. ovoga članka sastavni su dio standardnog predloška koji sadrži relevantne dijelove koje trebaju zaprimiti relevantne države članice i/ili druge jurisdikcije u skladu s odredbama ovoga Zakona.
Članak 35.af dodančlankom 22. ovoga akta
(1) Sastavni subjekti koji su članovi skupine multinacionalnih poduzeća ili velike domaće skupine, čiji godišnji prihod u konsolidiranim financijskim izvještajima krajnjeg matičnog društva u najmanje dvije od četiri fiskalne godine koje neposredno prethode oglednoj fiskalnoj godini iznose 750 milijuna eura ili više, uključujući prihod isključenih subjekata, obvezni su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi dostaviti Prijavu s informacijama o dopunskom porezu upotrebom standardnog predloška u skladu s člancima 35.ae i 35.ag ovoga Zakona, kao i propisom kojim se uređuje minimalni globalni porez.
(2) Rok za podnošenje prijave iz stavka 1. ovoga članka je petnaest mjeseci nakon isteka fiskalne godine za koju se prijava podnosi.
(3) Za prvu fiskalnu godinu rok za podnošenje prijave iz stavka 1. ovoga članka je osamnaest mjeseci nakon isteka prvog fiskalnog razdoblja.
(4) Sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća u Republici Hrvatskoj obvezni su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi podnijeti Prijavu s informacijama o dopunskom porezu (»lokalno podnošenje prijave«) u skladu s propisom kojim se uređuje minimalni globalni porez, osim ako je Prijavu o informacijama o dopunskom porezu podnijelo krajnje matično društvo ili subjekt imenovan za podnošenje prijave koji se nalazi u jurisdikciji koja, za izvještajnu fiskalnu godinu, s Republikom Hrvatskom ima važeći sporazum između kvalificiranih nadležnih tijela (»centralizirano podnošenje prijave«) u skladu s propisanim rokovima.
(5) Ako krajnje matično društvo ili subjekt imenovan za podnošenje prijave skupine multinacionalnih poduzeća nije centralizirano podnio Prijavu s informacijama o dopunskom porezu, a informacije se ne dostave do propisanih rokova, Ministarstvo financija, Porezna uprava zatražit će lokalno podnošenje Prijave s informacijama o dopunskom porezu jer nisu ispunjeni uvjeti za centralizirano podnošenje prijave.
(6) Sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća u Republici Hrvatskoj obvezni su Ministarstvu financija, Poreznoj upravi za svaku izvještajnu godinu dostaviti obavijest o identitetu subjekta koji Podnosi prijavu s informacijama o dopunskom porezu i jurisdikciji u kojoj se nalazi u skladu s propisima kojima se uređuje minimalni globalni porez u roku od trideset dana prije isteka roka za podnošenje Prijave s informacijama o dopunskom porezu.
(7) Posebni dijelovi (tzv. »odjeljci o jurisdikciji«) iz Prijave s informacijama o dopunskom porezu iz članka 35.ag stavka 1. ovoga Zakona sadržavaju informacije o detaljnoj primjeni kvalificiranog pravila o uključivanju dobiti, kvalificiranog pravila o prenisko oporezivanoj dobiti i kvalificiranog domaćeg dopunskog poreza za svaku jurisdikciju u kojoj posluje skupina multinacionalnih poduzeća.
(8) Sastavni subjekt koji podnosi Prijavu s informacijama o dopunskom porezu obvezan je utvrditi relevantne odjeljke i relevantne države članice i/ili druge jurisdikcije kojima se te informacije dostavljaju u skladu s pristupom širenja propisanim člankom 35.ag stavcima 1. i 2. ovoga Zakona.
(9) Matično društvo velike domaće skupine koje ima izravan ili neizravan vlasnički udio u zajedničkom pothvatu ili povezanom subjektu zajedničkog pothvata, a koji podliježu kvalificiranom domaćem dopunskom porezu u državi članici ili drugoj jurisdikciji koja nije država članica ili druga jurisdikcija u kojoj se nalazi velika domaća skupina, takva domaća skupina upotrebljava standardni predložak za prijavu s informacijama o dopunskom porezu u skladu s člankom 35.ae stavkom 2. ovoga Zakona.
(10) Automatska razmjena informacija iz članka 35.ae ovoga Zakona odvija se elektroničkim putem u propisanom formatu objavljenom na mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave.
(11) Ministar financija pravilnikom iz članka 29. stavka 6. ovoga Zakona propisuje sadržaj, oblik, pojmove i pravila za ispunjavanje prijava s informacijama o dopunskom porezu.
Članak 35.ag dodančlankom 22. ovoga akta
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava Prijavu s informacijama o dopunskom porezu koja sadrži informacije iz članka 35.ae ovoga Zakona, a koju je podnijelo krajnje matično društvo ili subjekt imenovan za podnošenje prijave, automatskom razmjenom dostavlja nadležnim tijelima drugih država članica i drugih jurisdikcija u skladu sa sljedećim pristupom širenja:
1. opći odjeljak prijave s informacijama o dopunskom porezu, i to provedbenoj državi članici ili drugoj jurisdikciji u kojoj se nalazi krajnje matično društvo ili sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća
2. opći odjeljak prijave s informacijama o dopunskom porezu, uz iznimku sažetka informacija na visokoj razini iz njezina odjeljka 1.4., državama članicama i drugim jurisdikcijama koje primjenjuju samo kvalificirani domaći dopunski porez
a) u kojima se nalaze sastavni subjekti skupine multinacionalnih poduzeća
b) u kojima se nalazi zajednički pothvat ili član skupine zajedničkih pothvata skupine multinacionalnih poduzeća ako je uveden kvalificirani domaći dopunski porez u odnosu na zajedničke pothvate u državi članici i/ili drugoj jurisdikciji
c) u kojima je kvalificirani domaći dopunski porez uveden u državi članici i/ili drugoj jurisdikciji u odnosu na sastavni subjekt bez državne pripadnosti ili zajednički pothvat bez državne pripadnosti skupine multinacionalnih poduzeća
3. jedan ili više odjeljaka »Jurisdikcija« Prijave s informacijama o dopunskom porezu, i to državama članicama i drugim jurisdikcijama koje imaju prava oporezivanja na temelju pravila posebnih propisa kojima se uređuje to područje, uključujući kvalificirani domaći dopunski porez, u odnosu na države članice i druge jurisdikcije na koje se ti odjeljci o jurisdikciji odnose.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava nakon zaprimanja Prijave s informacijama o dopunskom porezu u okviru centraliziranog podnošenja prijave u skladu s posebnim propisima od krajnjeg matičnog društva ili subjekta imenovanog za podnošenje prijave skupine multinacionalnih poduzeća obvezno je dostaviti drugim provedbenim državama članicama i drugim jurisdikcijama ili državama članicama i drugim jurisdikcijama koje primjenjuju samo kvalificirani domaći dopunski porez relevantne posebne dijelove Prijave s informacijama o dopunskom porezu u skladu s pristupom širenja iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Automatska razmjena informacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka odvija se u roku od tri mjeseca nakon roka za podnošenje Prijave s informacijama o dopunskom porezu za tu izvještajnu fiskalnu godinu.
(4) Automatska razmjena informacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka koja je zaprimljena nakon propisanog roka u skladu s člankom 35.ah ovoga Zakona odvija se najkasnije u roku od tri mjeseca nakon datuma primitka Prijave s informacijama o dopunskom porezu za tu izvještajnu fiskalnu godinu.
(5) Državama članicama i drugim jurisdikcijama koje primjenjuju pravilo o prenisko oporezivanoj dobiti s postotkom na temelju pravila o prenisko oporezivanoj dobiti koji je jednak nuli dostavlja se samo dio Prijave s informacijama o dopunskom porezu koji sadržava informacije o pripisivanju dopunskog poreza na temelju pravila o prenisko oporezivanoj dobiti za tu državu članicu i drugu jurisdikciju, a provedbenoj državi članici i drugoj jurisdikciji u kojoj se nalazi krajnje matično društvo dostavljaju se svi odjeljci Prijave s informacijama o dopunskom porezu u skladu s člankom 35.ae ovoga Zakona odnosno u skladu s propisanim standardiziranim obrascem.
Članak 35.ah dodančlankom 22. ovoga akta
Suradnja u području ispravaka, usklađenosti i izvršenja u pogledu prijava s informacijama o dopunskom porezu
Ministarstvo financija, Porezna uprava obavješćuje nadležno tijelo države članice i drugih jurisdikcija kada je potrebno ispraviti, uskladiti i dostaviti informacije u Prijavi s informacijama o dopunskom porezu, i to u sljedećim slučajevima:
1. ako Ministarstvo financija, Porezna uprava utvrdi da je za informacije iz Prijave s informacijama o dopunskom porezu, koju je podnijelo krajnje matično društvo ili subjekt imenovan za podnošenje prijave koji se nalazi drugoj državi članici ili drugoj jurisdikciji, potreban ispravak očitih pogrešaka, ono o tome žurno obavješćuje nadležno tijelo druge države članice ili druge jurisdikcije. Obaviješteno nadležno tijelo žurno poduzima određene mjere kako bi zaprimilo ispravljenu prijavu s informacijama o dopunskom porezu od dotičnog krajnjeg matičnog društva ili subjekta imenovanog za podnošenje prijave te ispravljenu prijavu s informacijama o dopunskom porezu dostavlja Ministarstvu financija, Poreznoj upravi, kao i svim nadležnim tijelima s kojima se takve informacije trebaju razmjenjivati u skladu s posebnim propisima
2. ako Ministarstvo financija, Porezna uprava primi obavijest od jednog ili više sastavnih subjekata koji se nalaze u njegovoj državi članici i/ili drugoj jurisdikciji da je krajnje matično društvo ili subjekt imenovan za podnošenje prijave koji se nalazi u drugoj državi članici ili drugoj jurisdikciji trebao podnijeti Prijavu s informacijama o dopunskom porezu za takve sastavne subjekte, ali informacije uključene u Prijavu s informacijama o dopunskom porezu nisu dostavljene u rokovima utvrđenima u članku 35.ag ovoga Zakona, ono žurno obavješćuje drugo nadležno tijelo da informacije nisu primljene. Obaviješteno nadležno tijelo žurno utvrđuje razlog za izostanak dostave dotične prijave s informacijama o dopunskom porezu i o tome obavješćuje Ministarstvo financija, Poreznu upravu u roku od mjesec dana od primitka obavijesti, uključujući očekivani datum razmjene za prijavu s informacijama o dopunskom porezu, ako je to relevantno. Očekivani datum razmjene utvrđuje se na određeni dan, a koji je najkasnije tri mjeseca od datuma primitka obavijesti o razmjeni koja nije provedena
3. ako Ministarstvo financija, Porezna uprava primi obavijesti od drugog nadležnog tijela iz razloga navedenih u točkama 1. i 2. ovoga stavka, postupit će na način i u rokovima u skladu s točkama 1. i 2. ovoga članka.
Članak 35.h izmijenjenčlankom 17. ovoga akta
Profesionalna tajna
(1) Posrednik je oslobođen obveze podnošenja informacija o prekograničnom aranžmanom o kojem se izvješćuje ako bi se obvezom izvješćivanja prekršila obveza čuvanja profesionalne tajne, kako je propisano propisima kojima se uređuje profesionalna tajna.
(2) Ako se posrednik pozove na profesionalnu tajnu, obvezan je u roku od tri dana obavijestiti pisanim putem sve druge posrednike ili, ako takvih posrednika nema, relevantnog poreznog obveznika svojeg klijenta, ako je taj klijent posrednik ili relevantni porezni obveznik, o obvezi izvješćivanja iz članka tog klijenta u skladu s člankom 35.i stavka stavkom 1. ovoga Zakona.
(3) Posrednici imaju pravo na izuzeće iz stavka 1. ovoga članka samo u onoj mjeri u kojoj posluju unutar ograničenja iz propisa kojim se uređuje njihova djelatnost.
Članak 35.k izmijenjenčlankom 18. ovoga akta
Informacije o kojima se izvješćuje
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava putem automatske razmjene informacija dostavlja nadležnim tijelima svih drugih država članica i Europskoj komisiji sljedeće informacije o prekograničnim aranžmanima o kojima se izvješćuje:
1. identifikaciju posrednika, osim posrednika izuzetih od obveze izvješćivanja zbog obveze čuvanja profesionalne tajne u skladu s člankom 35.h ovoga Zakona i relevantnih poreznih obveznika, uključujući njihovo ime, datum i mjesto rođenja (u slučaju fizičke osobe), rezidentnost u porezne svrhe i porezni identifikacijski broj te, po potrebi, osobe koje su povezana poduzeća relevantnog poreznog obveznika
2. pojedinosti o obilježjima koja ukazuju na potencijalni rizik od izbjegavanja plaćanja poreza utvrđenima u pravilniku iz članka 35.a stavka 5. ovoga Zakona zbog kojih nastaje obveza izvješćivanja o prekograničnim aranžmanima
3. sažetak sadržaja prekograničnog aranžmana o kojem se izvješćuje, uključujući upućivanje na ime naziv pod kojim je općenito poznat, ako postoji, apstraktni opis relevantnih poslovnih aktivnosti ili aranžmana na način te opis relevantnih aranžmana i sve druge informacije koje bi nadležnom tijelu mogle pomoći u procjeni potencijalnog poreznog rizika, a da se pritom ne otkriva otkrije poslovna, industrijska, ili profesionalna tajna ili poslovni postupak, ni poslovni proces, ni informacije koje ili informacija čije bi bile otkrivanje bilo u suprotnosti s javnim poretkom
4. datum poduzimanja prvog koraka u provedbi prekograničnog aranžmana ili datum na koji će biti poduzet prvi korak u provedbi prekograničnog aranžmana
5. pojedinosti o propisima koji uređuju prekogranični aranžman iz članka 35.a ovoga Zakona
6. vrijednost prekograničnog aranžmana o kojem se izvješćuje
7. podatak o državi članici relevantnog poreznog obveznika ili više njih i svim drugim državama članicama na koje bi prekogranični aranžman mogao utjecati
8. podatak o svim drugim osobama u državi članici na koje bi prekogranični aranžman o kojem se izvješćuje mogao utjecati, uz navođenje država članica s kojima je ta osoba povezana.
(2) Nepostupanje Ministarstva financija, Porezne uprave u odnosu na prekogranični aranžman o kojem se izvješćuje, ne podrazumijeva valjanost poreznog tretmana tog aranžmana.
(3) Automatska razmjena informacija iz stavka 1. ovoga članka provodi se u roku od mjesec dana od završetka tromjesečja u kojem su te informacije bile podnesene.
Članak 35.l izmijenjenčlankom 19. ovoga akta
Informacije o kojima se izvješćuje
(1) Automatska razmjena informacija o kojima izvješćuju operateri platformi obuhvaća sljedeće informacije:
1. naziv, adresu registriranog sjedišta, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj i, prema potrebi, individualni identifikacijski broj operatera platforme koji izvješćuje dodijeljen na temelju članka 35.o stavka 2. ovoga Zakona te poslovni naziv platforme ili poslovne nazive platformi u pogledu kojih izvješćuje
2. ime i prezime fizičke osobe koja je prodavatelj o kojem se izvješćuje te pravni naziv subjekta koji je prodavatelj o kojem se izvješćuje
3. primarnu adresu prodavatelja o kojem se izvješćuje iz točke 2. ovoga stavka
4. svaki porezni identifikacijski broj prodavatelja o kojem se izvješćuje, uključujući svaku državu članicu ili drugu jurisdikciju izdavanja ili, u nedostatku poreznog identifikacijskog broja, mjesto rođenja prodavatelja o kojem se izvješćuje koji je fizička osoba
5. matični broj prodavatelja o kojem se izvješćuje koji je subjekt
6. PDV identifikacijski broj prodavatelja o kojem se izvješćuje, ako postoji
7. datum rođenja prodavatelja o kojem se izvješćuje koji je fizička osoba
8. identifikacijsku oznaku financijskog računa na koji se uplaćuje ili doznačuje naknada, u mjeri u kojoj su te informacije dostupne operateru platforme koji izvješćuje, a nadležno tijelo države članice ili druge jurisdikcije čiji je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident nije obavijestilo nadležna tijela svih ostalih jurisdikcija da ne namjerava koristiti identifikacijsku oznaku financijskog računa u tu svrhu
9. ako se imatelj financijskog računa na koji se uplaćuje naknada razlikuje od imena prodavatelja o kojem se izvješćuje, uz identifikacijsku oznaku financijskog računa dostaviti i ime imatelja financijskog računa na koji se uplaćuje naknada u mjeri u kojoj je dostupno operateru platforme koji izvješćuje te sve druge informacije za financijsku identifikaciju dostupne operateru platforme koji izvješćuje u pogledu tog imatelja računa
10. svaku državu članicu ili drugu jurisdikciju čiji je rezident prodavatelj o kojem se izvješćuje
11. ukupnu plaćenu ili pripisanu naknadu tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje i broj relevantnih aktivnosti u vezi s kojima je plaćena ili pripisana
12. sve pristojbe, provizije ili porezi koje je platforma koja izvješćuje zadržala ili naplatila tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje
13. oznaku usluge identifikacije i državu članicu izdavanja, ako se operater platforme koji izvješćuje oslanja na izravnu potvrdu identiteta i boravišta prodavatelja putem usluge identifikacije koju je država članica ili Europska unija stavila na raspolaganje radi utvrđivanja identiteta i porezne rezidentnosti prodavatelja, u takvim slučajevima nije potrebno državi članici izdavanja oznake usluge identifikacije priopćiti informacije iz članka 35.l stavka 1. točaka 3. do 7. ovoga Zakona.
(2) Ako prodavatelj o kojem se izvješćuje pruža usluge najma nekretnina, priopćuju se sljedeće dodatne informacije:
1. adresu svake oglašene nekretnine, utvrđene na osnovi postupka dubinske analize, i odgovarajuće brojeve katastarskih čestica ili njihov ekvivalent na temelju nacionalnog prava države članice ili druge jurisdikcije u kojoj se nalazi, ako su dostupni
2. ukupnu plaćenu ili pripisanu naknadu tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje i broj relevantnih aktivnosti pruženih u vezi sa svakom oglašenom nekretninom
3. ako je dostupno, broj dana tijekom kojih je bila iznajmljena svaka oglašena nekretnina u razdoblju o kojem se izvješćuje i vrstu svake oglašene nekretnine.
(3) Ministarstvo financija, Porezna uprava automatskom razmjenom informacija dostavlja informacije iz stavaka 1. i 2. ovoga članka nadležnim tijelima država članica i drugih jurisdikcija koje primjenjuju sporazum između nadležnih tijela čija je Republika Hrvatska stranka u kojima je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident i, ako prodavatelj o kojem se izvješćuje pruža usluge najma nekretnina, nadležnom tijelu države članice ili druge jurisdikcije u kojoj se nalazi nekretnina.
(4) Automatska razmjena informacija iz stavaka 1. i 2. ovoga članka odvija se elektroničkim putem u propisanom formatu u roku od dva mjeseca od isteka razdoblja o kojem se izvješćuje, a na koje se odnose zahtjevi za izvješćivanje koji se primjenjuju na operatera platforme koji izvješćuje.
Članak 35.m izmijenjenčlankom 20. ovoga akta
(1) Informacije iz članka 35.l ovoga Zakona koje se odnose na rezidente država članica ili kvalificiranih jurisdikcija izvan Europske unije operateri platforme koji izvješćuju obvezni su prikupljati u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize te ih dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi do 31. siječnja godine koja slijedi nakon kalendarske godine u kojoj se prodavatelj utvrdio kao prodavatelj o kojem se izvješćuje.
(2) Ministarstvo financija, Porezna uprava može uputiti zahtjev za izvješćivanjem operateru platforme koji izvješćuje ako isti ne dostavi sve podatke koji su potrebni kako bi Ministarstvo financija, Porezna uprava ispunilo obvezu automatske razmjene informacija iz članka 35.l ovoga Zakona.
(3) Ako prodavatelj ne dostavi operateru platformi informacije koje se zahtijevaju na temelju članka 35.l ovoga Zakona niti nakon dva podsjetnika koje je operater platforme uputio nakon što je prodavatelju dostavio početni zahtjev, ali ne prije isteka 60 dana, operater platforme koji izvješćuje zatvara prodavateljev račun i onemogućuje njegovu ponovnu registraciju na platformi ili zadržava plaćanje naknade prodavatelju dok god prodavatelj ne dostavi tražene informacije.
(4) Operater platforme koji izvješćuje prikuplja sljedeće informacije:
1. o prodavatelju koji je fizička osoba i nije isključeni prodavatelj:
a) ime i prezime
b) OIB
c) primarnu adresu
d) svaki PIB koji je izdan tom prodavatelju, uključujući svaku državu članicu ili drugu jurisdikciju izdavanja, te u nedostatku PIB-a, mjesto rođenja tog prodavatelja
e) PDV identifikacijski broj tog prodavatelja, ako je dostupan
f) datum rođenja
2. o prodavatelju koji je subjekt i nije isključeni prodavatelj:
a) pravni naziv
b) OIB
c) primarnu adresu
d) svaki PIB koji je izdan tom prodavatelju, uključujući svaku državu članicu ili drugu jurisdikciju izdavanja
e) PDV identifikacijski broj tog prodavatelja, ako je dostupan
f) matični broj subjekta.
(5) Operater platforme koji izvješćuje obavlja postupke dubinske analize do 31. prosinca razdoblja o kojem se izvješćuje.
(6) U pogledu prodavatelja koji su već bili registrirani na platformi 1. siječnja 2023. ili na datum kada je subjekt postao operater platforme koji izvješćuje, postupci dubinske analize moraju se obaviti do 31. prosinca drugog razdoblja o kojem se izvješćuje za operatera platforme koji izvješćuje.
(7) Operater platforme koji izvješćuje dostavlja prodavatelju o kojem se izvješćuje najkasnije do 31. siječnja godine koja slijedi nakon kalendarske godine u kojoj se prodavatelja utvrdilo kao prodavatelja o kojem se izvješćuje sljedeće informacije koje se odnose na njega:
1. pravni naziv
1. 2. primarnu adresu u odnosu na svakog prodavatelja o kojem se izvješćuje iz članka 35.l stavka 1 koji je obavljao relevantnu aktivnost, osim iznajmljivanja nekretnina:
a) informacijske stavke iz stavka 4. točke 1. ovoga članka
b) oznaku financijskog računa, u mjeri u kojoj je dostupna operateru platforme koji izvješćuje i pod uvjetom da nadležno tijelo države članice ili druge jurisdikcije čiji je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident nije javno objavilo da ne namjerava koristiti oznaku financijskog računa u tu svrhu
c) ako se razlikuje od imena prodavatelja o kojem se izvješćuje, uz identifikacijsku oznaku financijskog računa, ime imatelja financijskog računa na koji se uplaćuje ili doznačuje naknada, u mjeri u kojoj je dostupno operateru platforme koji izvješćuje te sve druge informacije za financijsku identifikaciju dostupne operateru platforme koji izvješćuje u pogledu tog imatelja računa
d) svaku državu članicu drugu jurisdikciju čiji je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident
e) ukupno plaćenu ili doznačenu naknadu tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje i broj relevantnih aktivnosti u vezi s kojima je ta naknada plaćena ili doznačena
f) sve pristojbe, provizije ili poreze koje je operater platforme koji izvješćuje obustavio ili naplatio tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje
2. u odnosu na svakog prodavatelja o kojem se izvješćuje koji je obavljao relevantnu aktivnost koja uključuje iznajmljivanje nekretnina:
a) informacijske stavke iz stavka 4. točke 2. ovoga Zakona (7) članka
3. svaki porezni identifikacijski broj koji je izdan prodavatelju, uključujući svaku državu članicu izdavanja
4. PDV identifikacijski broj prodavatelja, ako je dostupan
5. matični broj subjekta
6. postojanje bilo koje stalne poslovne jedinice kroz koju se u Europskoj uniji obavljaju relevantne aktivnosti, ako je dostupna, navodeći svaku državu članicu u kojoj se nalazi takva stalna poslovna jedinica.
b) oznaku financijskog računa, u mjeri u kojoj je dostupna operateru platforme koji izvješćuje i pod uvjetom da nadležno tijelo države članice ili druge jurisdikcije čiji je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident nije javno objavilo da ne namjerava koristiti oznaku financijskog računa u tu svrhu
c) ako se razlikuje od imena prodavatelja o kojem se izvješćuje, uz identifikacijsku oznaku financijskog računa, ime imatelja financijskog računa na koji se uplaćuje ili doznačuje naknada, u mjeri u kojoj je dostupno operateru platforme koji izvješćuje te sve druge informacije za financijsku identifikaciju dostupne operateru platforme koji izvješćuje u pogledu imatelja računa
d) svaku državu članicu ili drugu jurisdikciju čiji je prodavatelj o kojem se izvješćuje rezident
e) adresu svake oglašene nekretnine i odgovarajuće brojeve katastarskih čestica ili njihov ekvivalent na temelju nacionalnog prava države članice ili druge jurisdikcije u kojoj se nalaze, ako su dostupni
f) ukupno plaćenu ili doznačenu naknadu tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje i broj relevantnih aktivnosti pruženih u vezi sa svakom oglašenom nekretninom
g) sve pristojbe, provizije ili poreze koje je operater platforme koji izvješćuje zadržao tijekom svakog tromjesečja razdoblja o kojem se izvješćuje
h) ako je dostupno, broj dana tijekom kojih je bila iznajmljena svaka oglašena nekretnina tijekom razdoblja o kojem se izvješćuje i vrsta svake oglašene nekretnine.
(8) Operater platforme koji izvješćuje vodi evidencije o svim poduzetim koracima i dokazima koji se upotrebljavaju za prikupljanje informacija u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize.
(9) Evidencije iz stavka 6. ovoga članka moraju biti dostupne najmanje pet godina, a najviše deset godina nakon isteka razdoblja o kojem se izvješćuje.
(10) Operater platforme koji izvješćuje može koristiti usluge vanjskih pružatelja usluga radi izvršavanja obveza dubinske analize, ali su te obveze i nadalje odgovornost operatera platforme koji izvješćuje.
(11) Ministar financija pravilnikom propisuje pojmove, pravila izvješćivanja i postupak dubinske analize.
Članak 35.u dodančlankom 21. ovoga akta
Informacije o kojima se izvješćuje
(1) Automatska razmjena informacija o kojima izvješćuju pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom obuhvaća sljedeće informacije:
1. ime, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnost ili Republiku Hrvatsku ako je država rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj ili više njih, datum i mjesto rođenja svakog korisnika o kojem se izvješćuje te, u slučaju bilo kojeg subjekta za koji je nakon primjene postupaka dubinske analize utvrđeno da ima jednu ili više osoba koje imaju kontrolu, a koje su osobe o kojima se izvješćuje, ime, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj subjekta ili više subjekata te ime, adresu, državu članicu ili drugu jurisdikciju rezidentnosti, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj ili više njih te datum i mjesto rođenja svake osobe koja ima kontrolu nad subjektom koja je osoba o kojoj se izvješćuje, kao i ulogu ili uloge na temelju kojih svaka takva osoba o kojoj se izvješćuje jest osoba koja ima kontrolu nad subjektom
2. ako se pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje oslanja na izravnu potvrdu identiteta i rezidentnosti osobe o kojoj se izvješćuje putem usluge identifikacije koju je država članica, druga jurisdikcija ili Europska unija stavila na raspolaganje radi utvrđivanja identiteta i rezidentnosti u porezne svrhe osobe o kojoj se izvješćuje, informacije koje treba dostaviti državi članici ili drugoj jurisdikciji izdavanja oznake usluge identifikacije u pogledu osobe o kojoj se izvješćuje jesu ime, oznaka usluge identifikacije i država članica ili druga jurisdikcija izdavanja, kao i uloga ili više njih na temelju kojih je svaka osoba o kojoj se izvješćuje osoba koja ima kontrolu nad subjektom
3. ime, adresu, osobni identifikacijski broj (OIB), porezni identifikacijski broj i, ako je dostupan, individualni identifikacijski broj i globalnu identifikacijsku oznaku pravnog subjekta pružatelja usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje.
(2) Za svaku vrstu kriptoimovine o kojoj se izvješćuje u skladu sa stavkom 1. ovoga članka, u pogledu koje je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje proveo transakcije o kojima se izvješćuje tijekom relevantne kalendarske godine ili drugog odgovarajućeg izvještajnog razdoblja, priopćuju se sljedeće informacije prema potrebi:
1. puni naziv vrste kriptoimovine o kojoj se izvješćuje
2. ukupan bruto plaćeni iznos, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje u pogledu stjecanja u fiducijarnoj valuti
3. ukupan primljeni bruto iznos, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje u pogledu prodaje u fiducijarnoj valuti
4. ukupnu fer tržišnu vrijednost, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje u pogledu stjecanja druge kriptoimovine o kojoj se izvješćuje
5. ukupnu fer tržišnu vrijednost, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje u pogledu prodaje druge kriptoimovine o kojoj se izvješćuje
6. ukupnu fer tržišnu vrijednost, ukupan broj jedinica i broj maloprodajnih platnih transakcija o kojima se izvješćuje
7. ukupnu fer tržišnu vrijednost, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje, dalje podijeljene prema vrsti prijenosa, ako je poznata pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje, u pogledu prijenosa korisniku o kojem se izvješćuje koji nisu obuhvaćeni točkama 2. i 4. ovoga stavka
8. ukupnu fer tržišnu vrijednost, ukupan broj jedinica i broj transakcija o kojima se izvješćuje, dalje podijeljene prema vrsti prijenosa, ako je poznata pružatelju usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje, u pogledu prijenosa korisnika o kojem se izvješćuje koji nisu obuhvaćeni točkama 3., 5. i 6. ovoga stavka i
9. ukupnu fer tržišnu vrijednost i ukupan broj jedinica prijenosa koje je proveo pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje na adrese distribuiranog zapisa u skladu s propisima kojima se uređuju tržišta kriptoimovine za koje nije poznato da su povezane s pružateljem usluga povezanih s virtualnom imovinom ili financijskom institucijom.
(3) Informacije iz stavka 2. točaka 2. i 3. ovoga članka priopćuju se u fiducijarnoj valuti u kojoj je iznos plaćen ili primljen, a iznosi plaćeni ili primljeni u više fiducijarnih valuta priopćuju se u jedinstvenoj fiducijarnoj valuti u koju se preračunavaju u trenutku svake transakcije o kojoj se izvješćuje na način koji pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje dosljedno primjenjuje.
(4) Fer tržišna vrijednost iz stavka 2. točaka 4. do 9. ovoga članka utvrđuje se i priopćuje u jedinstvenoj fiducijarnoj valuti, a vrednuje se u trenutku svake transakcije o kojoj se izvješćuje na način koji pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje dosljedno primjenjuje.
(5) U dostavljenim informacijama iz stavka 2. ovoga članka navodi se fiducijarna valuta u kojoj se iskazuje svaki iznos.
Članak 35.v dodančlankom 21. ovoga akta
(1) Točne i potpune informacije iz članka 35.u stavaka 1. i 2. ovoga Zakona pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje obvezan je prikupljati u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize te ih dostaviti Ministarstvu financija, Poreznoj upravi do 30. lipnja tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
(2) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje obvezan je prikupiti valjanu izjavu o rezidentnosti pojedinačnog korisnika kriptoimovine ili osobe koja ima kontrolu.
(3) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje obvezan je evidentirati poduzete radnje i informacije na koje se oslanjao pri ispunjavanju obveza izvješćivanja i provedbe postupaka dubinske analize.
(4) Pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje obvezan je evidencije iz stavka 1. ovoga članka čuvati najmanje pet godina, a najviše deset godina nakon isteka razdoblja unutar kojeg je pružatelj usluga povezanih s kriptoimovinom koji izvješćuje dužan prijaviti informacije u skladu s člankom 35.u ovoga Zakona.
(5) Ministar financija pravilnikom iz članka 29. stavka 6. ovoga Zakona propisuje pojmove, pravila prikupljanja informacija, pravila izvješćivanja i dubinske analize potrebne za provedbe automatske razmjene informacija o kojima izvješćuju pružatelji usluga povezanih s kriptoimovinom.
Članak 35.z dodančlankom 21. ovoga akta
(1) Ministarstvo financija, Porezna uprava automatskom razmjenom informacija dostavlja informacije iz članka 35. stavaka 1. i 2. ovoga Zakona nadležnim tijelima država članica i drugih jurisdikcija najkasnije do 30. rujna tekuće godine za prethodnu kalendarsku godinu.
(2) Automatska razmjena informacija iz članka 35.v ovoga Zakona i stavka 1. ovoga članka odvija se elektroničkim putem u propisanom formatu objavljenom na mrežnim stranicama Ministarstva financija, Porezne uprave.
Članak 66. izmijenjenčlankom 23. ovoga akta
(1) Novčanom kaznom u iznosu od 260,00 do 26.540,00 eura kaznit će se za prekršaj:
1. pravna osoba ako ne prikuplja propisane informacije, ne provodi dubinsku analizu, ne utvrđuje račune o kojima se izvješćuje i ne izvješćuje o njima, ili ne izvješćuje u roku, ili ne podnese točno ili potpuno propisane informacije Ministarstvu Ministarstvo financija, Poreznoj upravi Poreznu upravu (članak 27. stavak 1.) stavci 1. do 4.)
2. pravna osoba ako ne podnese točno popunjeno propisano izvješće, ako ne podnese potpuno propisano izvješće, ako ne podnese propisanu obavijest i ako u roku ne podnese propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35. stavak 1.) stavci 1. do 3.)
3. pravna osoba ako ne podnese potpuno propisano izvješće i ako u roku ne podnese propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.f stavak 1.)
4. pravna osoba ako ne podnese potpuno propisano periodično izvješće s ažuriranim informacijama o kojima se izvješćuje i ako u roku ne podnese podnose propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.f stavak 3.)
5. pravna osoba ako se pozove na profesionalnu tajnu, a ne obavijesti sve druge posrednike ili ako takvih posrednika nema, relevantnog poreznog obveznika u roku od tri dana pisanim putem svojeg klijenta, ako je taj klijent posrednik ili ako takvog posrednika nema, ako je taj klijent relevantni porezni obveznik, o obvezi izvješćivanja tog klijenta (članak 35.h stavak 2.)
6. pravna osoba ako ne podnese potpuno propisano izvješće i ako u roku ne podnese propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.i stavak 2.)
7. pravna osoba ako u roku ne podnese propisano izvješće o informacijama o upotrebi prekograničnih aranžmana o kojima se izvješćuje Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.j stavci 5. i 6.)
8. pravna osoba ako ne prikuplja propisane informacije u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize, ako ne podnese točno popunjeno propisano izvješće, ako ne podnese potpuno propisano izvješće i ako u roku ne podnese propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.m stavak 1.)
9. pravna osoba ako ne prikuplja propisane informacije u skladu s pravilima izvješćivanja i dubinske analize, ako ne podnese točno popunjeno propisano izvješće, ako ne podnese potpuno propisano izvješće i ako u roku ne podnese propisano izvješće Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.v stavci 1. do 4.)
10. pravna osoba ako ne podnese točno popunjenu prijavu s informacijama o dopunskom porezu, ako ne podnese potpuno propisanu prijavu s informacijama o dopunskom porezu ili ako u roku ne podnese propisanu prijavu s informacijama o dopunskom porezu Ministarstvu financija, Poreznoj upravi (članak 35.af stavci 1. do 9., članak 35.ag)
11. hrvatska izvještajna financijska institucija ako Ministarstvu financija, Poreznoj upravi ne dostavi propisane informacije u odnosu na sve račune o kojima se izvješćuje ili ne podnese točne ili potpuno propisane informacije, ili propisane informacije ne dostavi u propisanom roku ili obliku (članak 61. stavci 1., 3 1. i 4.) 10 5.)
12. hrvatska izvještajna i neizvještajna financijska institucija ako ne prikuplja propisane informacije, ne provodi dubinsku analizu ili ne utvrđuje račune o kojima se izvješćuje (članak 62. stavak 1.).
(2) Novčanom kaznom u iznosu od 260,00 do 2650,00 eura kaznit će se i odgovorna osoba u pravnoj osobi za prekršaj iz točaka 1. do 8 10. ovoga članka.
(3) Novčanom kaznom u iznosu od 260,00 do 2650,00 eura kaznit će se i odgovorna osoba u hrvatskoj izvještajnoj i neizvještajnoj financijskoj instituciji za prekršaj iz stavka 1. točaka 9 11. i 10 12. ovoga članka.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 130,00 do 13.270,00 eura za prekršaj iz stavka 1. točaka 3. do 7. ovoga članka kaznit će se fizička osoba.