Neslužbeni prijepis izvornog teksta

Zakon o plaćanju doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje samostalnih privrednika

Objavljen 31. siječnja 1998.

Objavljen u: NN 13/1998

Izvezen sa slovozakona.hr/zakon/zakon-o-placanju-doprinosa-za-mirovinsko-i-invalidsko-osiguranje-samostalnih-privrednika/

ZAKON

O PLAĆANJU DOPRINOSA ZA MIROVINSKO I INVALIDSKO OSIGURANJE
SAMOSTALNIH PRIVREDNIKA

Članak 1. #

Osiguranici koji samostalno obavljaju djelatnost, utvrđeni Zakonom o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", br. 26/83., 5/86., 42/87., 34/89., 57/89., 40/90., 9/91., 26/93., 96/93. i 44/94.), plaćaju od 1. veljače 1998. doprinos za mirovinsko i invalidsko osiguranje po stopi od 13,90% na pripadajuću osnovicu osiguranja.

Članak 2. #

Iznimno, hrvatskom ratnom vojnom invalidu iz Domovinskog rata, kojem je utvrđeno svojstvo ratnoga vojnog invalida prema propisima o pravima hrvatskih branitelja iz domovinskog rata i članova njihovih obitelji - osiguraniku iz članka 1. ovoga Zakona, stopa doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje utvrđuje se u iznosu od 50% stope utvrđene ovim Zakonom.

Članak 3. #

Za utvrđivanje mirovinske osnovice uzima se iznos koji se dobiva tako da se osnovica osiguranja pomnoži sa faktorom korekcije kojega, na temelju podataka Državnog zavoda za statistiku, utvrđuje Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih privrednika Hrvatske na početku svake kalendarske godine za prethodnu godinu.

Faktor korekcije jest utvrđeni iznos između prosječne plaće svih radnika u Republici Hrvatskoj nakon odbitka doprinosa, poreza i prireza i prosječne plaće svih radnika u Republici Hrvatskoj.

Članak 4. #

Danom primjene ovoga Zakona prestaje važiti Zakon o plaćanju doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje samostalnih privrednika ("Narodne novine", br. 106/95. i 108/96.).

Članak 5. #

Ovaj Zakon stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama", a primjenjuje se od 1. veljače 1998.